La circumval·lació de Girona per l'AP-7, qüestió de dies
Els enllaços provisionals amb l'N-II al terme de Vilademuls que ha construït el Ministeri de Foment estan pràcticament acabats i l'accés a l'autopista es podria obrir de manera imminent
La rotonda que ha de servir per connectar l'AP-7 amb l'N-II a l'altura de Vilafreser (Vilademuls) ja està acabada i la nova senyalització vertical, instal·lada. Per tant, l'enllaç a l'autopista des d'aquest punt es podrà obrir els pròxims dies. El Ministeri de Foment, responsable de les obres, ha fet saber a l'Ajuntament de Vilademuls que calcula l'obertura “pels volts de Sant Joan”. D'altra banda, l'empresa que gestiona l'AP-7, Abertis, ja té enllestida des de final de l'any passat la part dels enllaços que li corresponia construir. El pressupost de la fase a càrrec d'Abertis, que inclou l'àrea de peatges, va ser de 32 milions i el de la part que ha executat el ministeri, de 5 milions.
Variant de quatre carrils
L'obertura d'aquest accés significarà l'entrada en servei de la circumval·lació gratuïta de Girona per l'AP-7, que inclou els 20 quilòmetres que hi ha entre Vilafreser i Fornells i que és una infraestructura reclamada des de fa molts anys. Com que es va decidir no desdoblar l'N-II en aquest tram, l'AP-7 hi farà el paper d'autovia.
Aquest enllaç de Vilafreser és provisional, ja que, quan de Vilafreser cap amunt s'hagi transformat l'N-II en autovia (A-2), en aquest punt caldrà construir-ne un de nou. L'últim termini respecte a això donat pel ministeri fixava la connexió definitiva per al final d'aquest any.
Retards
De fet, la previsió inicial era que l'enllaç de Vilademuls de l'AP-7 entrés en funcionament a final del 2013. En la inauguració de l'enllaç de Fornells, l'agost de l'any passat, però, ja es va avançar que l'endarreriment de Foment en posar a licitació el tram de connexió entre l'N-II i l'AP-7 faria ajornar l'estrena mig any fins a principi de l'estiu del 2014. A l'octubre finalment es va adjudicar i les obres es van iniciar a principi d'aquest any.
La resta d'obres
Pel que fa a la resta d'obres a l'N-II, les últimes licitacions han correspost al tram Sils-Maçanet; el desdoblament en duplicació de calçada del tram d'Orriols-Vilademuls; les millores dels enllaços de Pontós i Garrigàs, i les dels de Tordera. El pressupost total és de 65 milions. La resta d'obres pendents de l'N-II estan totes en fase de redacció del projecte, excepte les variants de Pont de Molins i de Bàscara, que van més endarrerides i de les quals tot just s'estan redactant els estudis informatius.