L'OMIC d'Ontinyent registra un augment del 27,1 % en les reclamacions sobre telefonia
Les queixes sobre llum i gas baixen en conjunt un 42,1 % entre gener i juny en relació al mateix període de l'any passat
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) d'Ontinyent ha rebut 183 reclamacions relacionades amb la telefonia en els sis primers mesos de l'any, el que suposa un increment del 27,1 % respecte al mateix període de 2013, segons es desprèn del seu informe semestral.
Davant aquesta situació, la regidora de Consum de l'Ajuntament d'Ontinyent, Virtudes González, ha demanat als ontinyentins que extremen la precaució i siguen “prudents” a l'hora de contractar aquests serveis.
El sector de la telefonia és el que més reclamacions ha registrat a l'OMIC d'Ontinyent el primer semestre de 2014, el 43,88 % de les 417 que s'han rebut en total. També és el que ha motivat més consultes d'informació a l'oficina de consum, 257 (un 14,3 % més que als sis primers mesos de 2013) d'un conjunt de 707. El principal motiu de reclamació són els preus abusius, raó que van al·legar 150 consumidors al presentar les seues queixes entre gener i juny, un 54,5 % més que en la mateixa etapa de l'any passat.
Les reclamacions per publicitat enganyosa, el segon major, amb 36 queixes, han baixat un 61,7 % respecte als sis primers mesos de 2013.
L'OMIC ha detectat, a més, una caiguda en les al·legacions sobre llum i gas. Mentre que al primer semestre aquests sectors acumulaven 114 queixes (90 l'electricitat i 24 el gas), entre gener i juny d'enguany han baixat un 42,1 % de forma conjunta.
Així, l'oficina municipal ha acceptat 50 queixes sobre electricitat i 16 de gas. Aquest descens contrasta amb l'augment que ha registrat l'OMIC en les reclamacions relacionades amb la protecció de dades, els serveis adquirits a través d'internet, l'“spam” i els serveis de missatgeria mòbil “premium”.