Infraestructures

L'empresariat gironí reclama suport estatal al corredor

Cambres de comerç i patronals demanen que s'aposti pel centre intermodal Far-Vilamalla, que consideren “un projecte de baix cost”

Reivindiquen la rendibilitat del corredor mediterrani

L'empresariat gironí va reclamar ahir que el corredor mediterrani ferroviari ha de rebre més suport per part del govern de l'Estat espanyol i, en aquest sentit, va afirmar que cal invertir en “projectes rendibles” com ara el centre logístic intermodal Far-Vilamalla “davant l'interès de la iniciativa privada” com a primer pas per a consolidar-lo.

En un comunicat, el Grup Impuls per Girona (GiG) –integrat per les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu, i la FOEG, Pimec Girona i el Fòrum Carlemany– va recordar que l'empresariat gironí sempre ha considerat que el corredor mediterrani és una “infraestructura indispensable per ajudar l'economia del país, de l'estat i de la Unió Europea”.

Els empresaris gironins consideren que l'aposta del centre intermodal Far-Vilamalla, ja previst dins el projecte, ha de ser “un primer pas per consolidar el corredor mediterrani”. Així, expliquen que aprofitant la infraestructura ja existent i realitzant una “actuació fàcil i poc costosa” es potenciaria de forma important el trànsit ferroviari, cosa que des del govern de l'Estat es reclama com a element indispensable per a realitzar inversions.

La proposta dels empresaris gironins representa “un projecte de baix cost per a l'Estat”, s'afirma en el comunicat del GiG, ja que assenyalen que només cal construir menys d'un quilòmetre de via per fer realitat un enllaç ferroviari d'ample europeu entre l'estació de Vilamalla i la plataforma logística que “pot permetre atraure importants inversions a aquest centre”.

Empreses interessades

El Grup Impuls per Girona destaca que cal tenir en compte que actualment hi ha “diverses empreses interessades” en invertir al centre intermodal Logis Empordà “sempre i quan hi arribi aquest necessari ample de via europeu, l'UIC”. En aquest sentit, els empresaris gironins opinen que “si la iniciativa privada hi està disposada, el govern estatal no pot dir que no”. A més, argumenten que “aquest interès real fa més rellevant aquesta inversió sol·licitada”.

Assenyalen que potenciant aquest centre s'aconseguirà més trànsit ferroviari i, per tant, augmentarà la viabilitat del reclamat tercer rail fins a Portbou pel pas dels combois de mercaderies.

En aquest sentit, reivindiquen un cop més la rendibilitat del corredor mediterrani i recorden que la previsió “se situa en xifres d'un 11%”, com ja han manifestat en anteriors ocasions . A més, subratllen que “el tram gironí de l'eix mediterrani està entre els que esperen més trànsit en els propers anys”.

LA FRASE

Si la iniciativa privada està disposada a invertir al centre Far-Vilamalla, el govern estatal no pot dir que no
Grup Impuls per Girona

Més trànsit per fer el tercer rail

El govern estatal del PP considera que només “un increment molt important del trànsit internacional de mercaderies a través del corredor” justificaria la implantació d'un tercer rail fins per permetre la circulació de trens en ample europeu per la línia convencional Figueres-Portbou. En una resposta parlamentària al diputat de CiU Jordi Xuclà el passat 16 de juliol, l'executiu espanyol considera que la línia de trànsit mixta a través del túnel del Pertús (la del TAV) “compta en l'actualitat amb uns nivells de trànsit de viatgers i de mercaderies que poden absorbir increments d'aquest trànsit davant la capacitat del tram”. El tercer rail a Portbou ha estat altament reivindicat, no només des del municipi. Una de les últimes peticions es va fer des del Parlament al juny en una votació unànime, en què també el PP va votar-hi a favor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia