Serveis

Els taxistes de Reus vinculen l'àrea metropolitana amb l'arribada de BCN World

El seu president creu que la demanda actual per implantar una àrea de prestació conjunta és insuficient

Diu que aquest estiu està sent “nefast” per al sector

El col·lectiu de taxistes reusencs, a través del seu president, Joaquim Olivé, es mostra disconforme respecte a la implantació immediata d'una àrea metropolitana al Camp de Tarragona. Tal com va avançar Reusdigital fa una setmana, la Generalitat ha elaborat un informe previ per a la confecció d'una “àrea de prestació conjunta” que resolgui les dissonàncies en el servei de taxi al territori. Olivé demana paciència i afirma que l'àrea metropolitana ha d'arribar quan “hi hagi un augment de la demanda”. Més feina que “ha d'arribar quan es concretin grans projectes com ara BCN World, l'estació intermodal a tocar de l'aeroport de Reus i el projecte Ferrari: “Ara és precipitat, tenim la crisi al damunt i el turisme està anant a menys”, explica el president de l'Agrupació de Taxis de Reus i de l'Associació Provincial del Taxi a Tarragona.

Olivé exposa que aquest estiu està sent nefast per al sector: “A la crisi que ja teníem al damunt, s'hi ha afegit la poca recaptació que estem fent en ple agost, quan ara hi hauria d'haver una punta de feina.” Una situació que s'explica perquè el turisme de l'est d'Europa no ha respost a les expectatives i “els que arriben no es gasten gaires diners”.

Necessitat de consens

“Introduir l'àrea metropolitana en un moment en què tenim una recaptació zero no seria prudent. Ara sabem com funcionem, amb els nostres defectes, però no sabem què passaria amb una àrea metropolitana.” Un cop es concretin els grans projectes –descriu–, “serà el moment d'asseure's a parlar, fer un estudi i pensar llavors en l'àrea conjunta”.

Paral·lelament, des de l'Agrupació del Taxi a la demarcació, es recorda que l'àrea de prestació conjunta que desitja la Generalitat requereix l'acord de molts ajuntaments i agrupacions del taxi, “i aquest consens ara no hi és”, diu Olivé. El portaveu del sector és conscient que una zona de treball en comú resoldria defectes actuals com ara la falta de taxis en horaris i indrets puntuals, però es mostra més incrèdul sobre la seva posada en funcionament: “L'únic exemple que en tenim és a Barcelona, i tampoc és que allà el servei funcioni meravellosament”, ha etzibat.

LA FRASE

Ara hi pot haver defectes, però no sabem com funcionaríem en una àrea metropolitana
Joaquim Olivé
President agrupació taxis reus

Canvis a l'estació del Camp

El responsable de Territori a Tarragona, Cèsar Puig, reconeix que les dues principals associacions de taxistes del Camp són precisament les més reticents a canviar el règim de servei actual: “No pot ser que Reus i Tarragona demanin poder treballar a l'estació del Camp de Tarragona, per posar un exemple, i ells no vulguin obrir els seus municipis. O tots, o ningú.” Mentrestant, el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa, ha elaborat una proposta de resolució per modificar el règim del servei de taxi a l'estació del TAV del Camp de Tarragona. El document, al qual ha tingut accés Reusdigital, matisa la prioritat dels tretze taxistes de la Secuita i Perafort a l'estació de ferrocarril. Aquest ha de ser el primer pas per aconseguir una “àrea de prestació conjunta”, l'equivalent a una àrea metropolitana del taxi amb totes les poblacions i associacions que s'hi vulguin adherir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia