Infraestructures

El Maresme es tornarà a mobilitzar per reclamar la gratuïtat de l'autopista

La coordinadora està farta d'estudis de mobilitat i anuncia que a l'octubre farà un acte reivindicatiu en què confia rebre el suport de tots els alcaldes

La coordinadora Preservem el Maresme, que aplega prop de cent entitats de la comarca, no s'atura en les seves reivindicacions a favor de la racionalització de l'N-II al Maresme i a favor de la gratuïtat de l'autopista. “Potser es pensen que el tema està oblidat, però nosaltres no parem”, assegura el seu portaveu, Antoni Esteban. La plataforma prepara per l'octubre un acte reivindicatiu en què es preveu consensuar un manifest i tenir el suport del màxim d'alcaldes per demanar, un cop més, l'alliberament del peatge. “Creiem que tenim la raó moral quan demanem que s'elimini un peatge que, després de 65 anys, està més que amortitzat”, va denunciar. No serà el primer cop que la coordinadora organitza mobilitzacions a peu de l'N-II per reclamar una alternativa a aquesta via, que els municipis han anat convertint en un carrer més, instal·lant-hi semàfors i rotondes que dificulten més el trànsit.

Aquest juliol membres de la plataforma han aconseguit reunir-se amb representants de la Generalitat. “Ens diuen que volen fer un nou pla de mobilitat i comptar amb la gent del territori, res més. No hi ha cap proposta i això temem que vol dir guanyar temps per no fer res”, lamenta Esteban. Recorda que aquest ja serà el quart estudi de mobilitat que es posa damunt la taula per mirar d'ordenar una comarca estreta, que ja no té més espai amb la via del tren, l'N-II i l'autopista. “Els estudis són un parany per justificar que el volum de cotxes de l'N-II col·lapsaria l'autopista.”

La falta de diners i les mobilitzacions de la coordinadora en contra de “trinxar” el territori van aturar, el 2011, el projecte de construcció dels laterals a l'autopista del Maresme, per als quals l'Estat havia reservat 400 milions. Deu anys després està previst que a Mataró comencin les obres per fer una via d'accés a l'autopista que connecti millor amb el barri de Cerdanyola. Aquesta i la construcció de la variant d'Arenys de Mar serien les dues actuacions que tirarien endavant esgarrapant una part de la inversió destinada a la mobilitat a la comarca.

La coordinadora, més enllà de demanar un cop més la gratuïtat de l'autopista, reclama a l'administració que el nou pla de mobilitat “sigui real” i que tingui en compte la construcció del tren orbital i la racionalització del transport públic.

LA XIFRA

400
milions va anunciar l'Estat que destinaria a la construcció dels laterals de l'autopista C-32 al Maresme.

LA FRASE

Com podem resoldre la mobilitat a l'N-II si no hi ha cap via alternativa? No hi ha propostes
Antoni Esteban
portaveu de la coordinadora preservem el maresme

Desconfiar dels peatges tous

Si es compleixen les previsions, el 2015 entraran en funcionament els peatges tancats a l'autopista del Maresme. A través dels sistemes de Teletac que s'estan instal·lant als accessos, els conductors pagaran pels quilòmetres reals recorreguts i desapareixerà el peatge únic. El portaveu de la coordinadora, Antoni Esteban, dubta que aquestes bonificacions siguin la solució i critica que s'hagi dissenyat pensant a atraure més vehicles i reduir així l'aportació que ha de fer la Generalitat a la concessionària segons els acords pactats amb Abertis el 2013.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.