Foment inicia els tràmits per fer les rotondes de l'N-340 a Olèrdola
L'Ajuntament confia que aquest punt negre viari deixi de ser-ho el 2010
L'alcalde d'Olèrdola, Josep Tort; l'alcalde d'Avinyonet, Oriol de la Cruz, i l'alcaldessa de Sant Cugat, Rosa Escala, es van desplaçar a principi de juliol a Madrid per reunir-se amb el director general de Carreteres de l'Estat, Aureliano López. Els alcaldes van mostrar la seva decepció pel fet que encara a hores d'ara no s'hagin començat els tràmits per fer les rotondes de l'N-340, que els municipis reclamen des de fa quasi un lustre. La pressió dels alcaldes sembla que va donar fruit, perquè la demarcació de Carreteres ha convocat a l'ajuntament d'Olèrdola els propietaris de les 13 finques afectades per les obres de les dues rotondes pel dia 16 de setembre. La zona afectada per les expropiacions són els terrenys on es construiran a partir de principi de l'any que ve dues rotondes, la primera just davant del polígon industrial de Sant Pere Molanta, al terme d'Olèrdola, i una altra just a 50 metres, ja en terme municipal de Sant Cugat Sesgarrigues, que permetrà accedir amb seguretat als nuclis de Sant Pere Molanta, l'Arboçar i Can Trabal, accedir a la carretera que segueix fins a Olivella i fer una connexió que permetrà en el futur l'accés a un nou polígon a Sant Cugat Sesgarrigues. Aquests són dos dels punts negres de l'N-340 que més queixes han aixecat i on hi ha hagut més topades. L'accés al polígon industrial és, de fet, el més perillós, ja que diàriament hi entren i surten vehicles pesants. En l'últim mes i mig hi ha hagut dos accidents a causa de l'excés de velocitat –no s'hi respecta el límit de 60 quilòmetres per hora que hi ha marcat.
El conseller de Mobilitat del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, l'alcalde d'Olèrdola, Josep Tort, mostrava ahir la seva satisfacció després de quatre anys de pressions i destacava la millora que representarà per als empresaris i treballadors del polígon, «que tenen des de fa 20 anys problemes de seguretat en l'accés» i sobretot per als veïns dels seus nuclis i es mostrava confiat per la promesa del Ministeri de Foment de tenir l'obra acabada al llarg del 2010. Qui es mostrava també content però amb certs recels era el president de la UEP i del polígon industrial, Albert Calzada, «perquè ja han donat moltes dates» explicava.
La queixa dels alcaldes a principis de juliol estava justificada. Tot i que el projecte constructiu ja es va aprovar a final de l'any passat, el ministeri encara no havia comunicat als ajuntaments afectats les previsions per fer les quatre rotondes programades a Olèrdola, Sant Cugat Sesgarrigues, Avinyonet del Penedès i Subirats.
Una vegada es facin les dues rotondes es faran la resta que s'han previst: a Avinyonet del Penedès, just davant del nucli d'Avinyó Nou, i a Subirats, que donarà accés a Sant Pau d'Ordal i Sant Sadurní. Precisament, en aquest punt fa dos anys va morir d'un accident un veí de Sant Pau d'Ordal. La demarcació de Carreteres encara no ha confirmat la data d'aquestes altres dues rotondes.