Més controls del pas de camions per l'N-230 al Pirineu
Foment només es compromet a fer petites millores, però els alcaldes volen mesures per reduir l'alta sinistralitat
Els alcaldes del Pirineu afectats pel pas de l'N-230 esperen que de manera immediata s'apliquin mesures que redueixin l'alta accidentalitat d'aquesta carretera que connecta Lleida amb la Val d'Aran, i passa també per la Ribagorça aragonesa. Aquestes suposarien petites inversions de millora, ja sigui en l'asfalt, els talussos o la senyalització, així com un major control del trànsit, sobretot el de camions, a càrrec dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Civil.
Els alcaldes del Pirineu, catalans i aragonesos, ja fa mesos que reclamen aquestes mesures, tot i que ahir la subdelegada del govern estatal a Lleida, Inma Manso, només va poder afirmar que, d'una partida de 10 milions per a manteniment de carreteres, pressionarà perquè la majoria es destini a vies del Pirineu. També va informar l'alcalde de Vielha, Àlex Moga –amb qui es va entrevistar ahir–, que demanarà a la subdelegada d'Osca que intensifiqui els controls policials de la Guàrdia Civil. Moga, per la seva part, també reclamarà més pressió als Mossos d'Esquadra.
L'N-230 presenta un estat lamentable i és el tram pirinenc de la carretera estatal que registra una sinistralitat més elevada i, sobretot, en trànsit pesant. Per això es vol incidir en el control de velocitat, tacògraf i alcoholèmia en aquest sector, segons reclamen els alcaldes catalans i aragonesos.
La subdelegada també va confirmar que, mentre es prenen aquestes mesures, es continuarà treballant en la construcció de l'autovia A-14, el 2015 amb 18 milions al tram entre Lleida i Rosselló, així com en els projectes per renovar els trams entre Sopeira i la boca sud del túnel de Vielha, i també entre la boca nord i Aubèrt. Foment invertirà 800.000 euros en aquests dos estudis de millora de traçat.