Reclamació conjunta a Darnius per les avaries contínues de telèfon
L'Ajuntament recull firmes dels veïns afectats després de tres avaries en dues setmanes
Es queixen que no poden contactar amb Telefónica
Els veïns de Darnius faran una reclamació conjunta a Telefónica arran de les contínues avaries del servei de telèfon fix. Segons l'alcalde, Eduard Payrà, després de “tres desconnexions, de la caiguda del servei” ja tenen “la mosca al nas”. “Ha sigut un caos”, hi va afegir. Per això el consistori ha decidit liderar una reclamació a la companyia i recollir signatures entre els veïns afectats. Ahir a la tarda una quinzena de persones ja havien signat. “El que fem és fer una mica de finestreta única, d'altaveu dels afectats”, va dir Payrà, que no descarta fins i tot anar al Síndic de Greuges.
No és el primer cop que passa. Al setembre ja van estar quatre dies sense servei. Per això, després d'aquestes fallades i sense rebre cap comunicació de la companyia, l'Ajuntament va decidir passar a l'acció. I és que l'afectació a veïns i negocis del municipi és molt important. Els talls, per exemple, han comportat problemes en les comunicacions del dispensari mèdic del municipi amb el CAP de la Jonquera per les anàlisis de sang, que ahir al matí no es podien fer. També a La Caixa cada cop que hi ha un tall de subministrament hi ha certes operacions que no poden fer. Per exemple, el caixer automàtic no dóna més de 200 euros perquè no hi ha manera de comprovar el saldo del compte. També hi ha hagut problemes amb les reserves als restaurants i les cases rurals. I a la farmàcia, per exemple, no poden validar les receptes electròniques. Es dóna la circumstància que en Josep Maria, que regenta la farmàcia, és un antic treballador de Telefónica –hi va estar 30 anys– i considera que una avaria no dura més de 24 hores, i més ara que és tot digital. “Pots entendre una fallada d'unes hores, però de dies... quin problema hi ha? Que m'ho expliquin”, va dir , després d'haver tingut gairebé tancat per culpa de la caiguda del telèfon. En Josep Maria també es va queixar de la dificultat per localitzar algú de la companyia i del fet que no apareix mai cap tècnic.
Una veïna va entrar a la botiga i també es va lamentar perquè no tenia telèfon a casa, i, en canvi, una altra explica que ella encara estava de sort perquè era de Vodafone i no tenia problemes. Un altre veí va dir que ja no és només el telèfon fix, és que a més a Darnius no hi ha cobertura de mòbil i estan aïllats, amb el que suposa, especialment per a la gent gran. Per exemple, ahir tampoc no funcionava el servei de teleassistència que els serveix per comunicar si els passa alguna cosa.
Telefónica va admetre ahir una avaria entre dimarts i dimecres, però no n'hi consta cap altra. A més, recorda que l'alcalde té un telèfon directe per notificar avaries i que ahir no tenien constància de cap trucada.