Infraestructures

Bonificacions per alliberar l'N-340 del pas de camions

Foment anuncia que rebaixarà a la meitat el peatge als vehicles pesants a l'AP-7 entre Martorell i Torredembarra

El Tarragonès adverteix que la mesura no resol els col·lapses setmanals

Petit pas del Ministeri de Foment per respondre a les peticions del territori, i especialment de la comarca del Tarragonès, per posar fi als col·lapses circulatoris a la carretera N-340. La ministra, Ana Pastor, va anunciar ahir al Congrés dels Diputats la bonificació de fins al 50% dels peatges de l'AP-7 per a camions als trams entre Torredembarra i Martorell, amb l'objectiu de desincentivar el pas dels vehicles pesants per la saturada N-340. La mesura, segons Pastor, s'aplicarà un cop s'aprovi el pressupost general de l'Estat per l'any vinent, i suposarà repetir l'experiència ja en vigor a l'AP-7 a les comarques gironines des de la primavera del 2013, on la Generalitat va restringir en paral·lel el pas de camions per l'N-II.

La proposta, però, ha deixat insatisfet el territori, especialment el Tarragonès, on diferents municipis han aprovat en els darrers mesos mocions per reclamar la gratuïtat de l'autopista des de Torredembarra fins al Vendrell. De fet, aquesta és la petició que CiU va defensar ahir al Congrés dels Diputats, a més de la creació de dues noves sortides a l'AP-7, entre la Móra (Tarragona) i Altafulla, i a l'Arboç (Baix Penedès). Tot i no aconseguir cap de les demandes, el diputat Jordi Jané va celebrar la mesura recordant que és una via “saturada i molt perillosa”.

“De res serveix treure els camions si aquí el problema són els cotxes que col·lapsen cada cap de setmana la carretera”, va assegurar l'alcalde de Torredembarra, Enric Grangel. La gratuïtat de l'AP-7 entre Salou i Torredembarra, i l'existència de l'autovia A-7 fins a la Móra, fan que el pas de l'N-340 per aquest municipi s'hagi convertit en un coll d'ampolla on cada cap de setmana es registren cues quilomètriques. En altres municipis, com ara Creixell i Roda de Berà, s'ha incrementat el trànsit intern de vehicles que busquen alternatives a la col·lapsada N-340. “La problemàtica seguirà sent important i cal donar-hi solució”, va dir l'alcalde d'Altafulla, Fèlix Alonso.

LA FRASE

No en tenim prou amb aquesta mesura. El problema no és el trànsit de camions, és el trànsit en general
Enric Grangel
Alcalde de Torredembarra

L'A-27, sense ampliar concessions

Una altra de les demandes del Camp de Tarragona pel que fa a infraestructures és la finalització de l'autovia A-27, que enllaçarà Tarragona amb Montblanc i l'autopista AP-2, i que de moment tan sols està acabada en un petit tram des del port de Tarragona fins al Morell. Fonts del Departament de Territori van confirmar ahir que la proposta perquè sigui la concessionària d'autopistes Abertis l'encarregada d'assumir la finalització de l'obra torna a estar encarrilada després que el conseller Santi Vila hagi acordat amb Foment que, en cap cas, aquesta alternativa es faria a costa d'ampliar les concessions de la companyia, opció a la qual Pastor s'havia oposat públicament el mes passat a Tarragona. A canvi, les parts ara estan negociant que la compensació arribi a través d'un increment de trànsit i d'un pagament un cop acabada la concessió, dues de les tres opcions que Vila ja va plantejar al setembre.

A banda de finalitzar l'A-27 fins a Montblanc, l'acord inclou desdoblar l'AP-2 entre Lleida i les Borges Blanques, i bonificacions a l'AP-2.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.