L'N-340, punt negre de la xarxa viària a l'Ebre
El govern reclamarà a l'Estat que faci millores en aquesta via per reduir el nombre d'accidents de trànsit mortals
El principal punt negre de la xarxa viària de les Terres de l'Ebre és l'N-340. En aquesta via interurbana es van registrar l'any passat 9 víctimes mortals en accident de trànsit, d'un total de 12 en el conjunt de vies interurbanes de les comarques ebrenques. Uns accidents que el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, atribueix directament a les deficiències de l'N-340 a l'altura de les Terres de l'Ebre. “Cal una millora en aquesta via i així ho traslladarem al Ministeri de Foment, al qual reclamen el desdoblament de l'N-340”, va dir Isern. I, mentre no s'executa el desdoblament, Isern va admetre que una mesura possible és la prohibició del pas de vehicles pesants, com s'ha fet a l'N-II.
El director del Servei Català del Trànsit també va mostrar la seva preocupació per l'estat de l'N-340 en el tram del nord de Tarragona, on també està pendent el seu desdoblament. Tot i això, els Mossos d'Esquadra van negar que s'hagi detectat un augment de l'accidentalitat entre Tarragona i Altafulla, on les últimes setmanes hi ha hagut tres accidents, un dels quals mortal i els altres dos amb una greu afectació a la circulació. “Les xifres no parlen de més accidentalitat, i es tracta de casos de distraccions que han coincidit, no d'excés de velocitat”, va dir Antoni Vilafranca, cap de l'àrea regional de Trànsit dels Mossos d'Esquadra al Camp.