Pineda expedienta el Consell Comarcal per la brossa
L'acusa de no complir les condicions del contracte al municipi i li exigeix que substitueixi tots els contenidors
L'ens recorda que està pendent d'un canvi d'empresa i de model del servei
Pineda de Mar ha dit prou i ha obert un expedient administratiu al Consell Comarcal del Maresme, que s'encarrega de gestionar la recollida de les diferents fraccions de la brossa, a excepció de l'orgànica, a través de l'empresa mixta Simmar. L'Ajuntament acusa l'ens de no complir les condicions del contracte, d'oferir un servei molt deficitari i de no canviar els contenidors del municipi, que en la majoria de casos presenten un aspecte molt deficient. El regidor de Medi Ambient, Jordi Masnou (PSC), destaca que la decisió d'obrir un expedient ha estat el darrer recurs després que “s'hagi sol·licitat una millora del servei en repetides ocasions i no s'hagi aconseguit cap canvi”.
Per Masnou, malgrat els contactes que hi ha hagut amb els responsables polítics del Consell i les promeses de millora, “el resultat final fins avui ha estat zero”. “La situació ha arribat a un límit insostenible, sobretot pel fet que mai hi ha hagut un manteniment dels contenidors”, assenyala el regidor, que reconeix que, un cop s'ha informat el Consell Comarcal de l'inici de l'expedient, aquest ha reaccionat demanant una reunió urgent. “L'Ajuntament en cap cas volia arribar a aquests extrems i estem encantats de poder mantenir aquesta trobada, per intentar solucionar el tema, sense haver de prendre cap decisió dràstica”, comenta.
Des del Consell Comarcal del Maresme, el conseller responsable de Cooperació Municipal i Planificació, Alfons Molons, vincula la situació que viu Pineda amb el procés que s'està gestant al Consell Comarcal per canviar tant el model com l'empresa gestora de la recollida selectiva. “Fa un any i mig que estem treballant a través del sistema de diàleg competitiu per crear una nova empresa mixta que gestioni no només la recollida selectiva, inclosa l'orgànica, sinó també la resta de residus i la neteja viària i de les platges dels municipis de la comarca”, indica.
Un projecte a mida
Molons assegura que l'empresa resultant, amb un 49% de participació del Consell Comarcal del Maresme, oferirà el millor projecte possible adequat a les necessitats de cada ajuntament que decideixi delegar les competències del servei al Consell. “Hi haurà un servei bàsic que es podrà implementar amb les demandes i particularitats de cada poble”, explica, i hi afegeix que en el diàleg competitiu s'hi van presentar cinc empreses líders en el seu camp que han ajudat a elaborar el plec final de condicions que es posarà a concurs en els pròxims dies. “L'adjudicació definitiva no anirà més enllà de final de febrer o principi de març”, comenta.
El servei de recollida de les diferents fraccions de la brossa –paper i cartró, plàstic i vidre– ha registrat un important descens del nombre d'ajuntaments usuaris, ja que ha passat dels 27 inicials a la desena d'avui. Tot i això, les darreres dades de la recollida de les tres fraccions situen el Maresme en un lloc destacat respecte a la mitjana de Catalunya.