Els camioners, tips de pagar peatges per l'estat de l'N-II
Volen que es prioritzi el desdoblament fins a Orriols per estalviar-se haver de pagar quilòmetres d'autopista
Els camioners pressionen i reclamen que s'accelerin les obres de l'N-II. L'endemà que el conseller Santi Vila anunciés que ha arrencat el compromís d'Anna Pastor que en el decurs d'aquest any s'acabaran de redactar tots els projectes de desdoblament del sector nord de l'N-II, el secretari general de la patronal del sector –Asetrans–, Carles Palacio, assegura que enllaçar la sortida de l'AP-7 a Vilademuls amb la de l'Escala ha de ser “la prioritat bàsica” de l'Estat. D'aquesta manera, els tràilers s'estalviaran haver de pagar més trams de peatge. Si vénen del nord, podran enllaçar amb l'N-II a través d'aquesta sortida i, aprofitant la circumval·lació gratuïta a quatre carrils, arribar fins a Fornells i ja circular un altre cop per l'N-II fins a Maçanet.
En sentit contrari, un cop s'ha permès als camions circular pels 2,7 quilòmetres del tram Sils-Maçanet, els tràilers podrien fer el mateix trajecte a la inversa. D'aquesta manera, l'obligatorietat de circular per l'AP-7 quedaria restringida només entre la sortida 5 i la de la Jonquera (amb el consegüent estalvi de peatges per al sector). Els camioners gironins asseguren que el nou anunci per desdoblar l'N-II a l'Alt Empordà no fa més que confirmar que aquesta és “una carretera maleïda”. Segons Palacio, a part de terminis, només s'entreveu “una petita voluntat” de condicionar com cal, i d'una vegada per totes, la carretera.
LA FRASE
“L'inici del final d'un coll d'ampolla” per a Figueres
“Si es confirma que es desencallarà la situació aquest 2015, és una molt bona notícia”, va dir l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, referint-se a les paraules del conseller de Territori, Santi Vila, que aquest dimecres passat va anunciar el compromís de Foment de tenir redactats aquest 2015 els projectes que falten per desdoblar l'N-II en el tram nord. “Si és així, començaríem a veure l'inici del final del coll d'ampolla que suposa aquesta N-II fins a la frontera”, diu l'alcaldessa. Per Marta Felip, aquest anunci, juntament amb totes les mesures estratègiques en infraestructures acordades entre el Ministeri de Foment i la Generalitat –com ara fer el baixador del TAV a l'aeroport de Girona–, “és bo i suposa un bon tracte”.