Via lliure a Foment per a la licitació del muntatge de 52,3 km de via al TAV
Abans d'acabar el mes es traslladarà la via d'entrada de rodalies per Sant Andreu
El valor total estimat d'aquest contracte ascendirà a més de 81,7 milions d'euros. Els projectes defineixen les actuacions necessàries per a l'execució del muntatge de via en una longitud total de 52,3 quilòmetres als trams Mollet del Vallès-la Roca del Valès, Riudellots de la Selva-Girona i Girona-Figueres. Entre la Roca del Vallès i Riudellots de la Selva, Adif ja ha realitzat el muntatge de via en un tram de 26 quilòmetres i està instal·lant els sistemes d'electrificació i de seguretat i comunicacions. La longitud total del tram en què s'implantarà la doble via és de 21,6 quilòmetres i discorrerà pels termes municipals de la Llagosta, Mollet del Vallès, Montmeló, Montornès del Vallès, Vilanova del Vallès, la Roca del Vallès, Vilobí d'Onyar, Riudellots de la Selva, Aiguaviva, Fornells de la Selva i Girona. El sistema de muntatge de via és sobre balast en tot el traçat excepte al viaducte de Gallecs, situat al tram Montcada-Mollet, i en els primers 691 metres del túnel urbà que travessarà la ciutat de Girona, on es col·locarà via en placa. Com a elements singulars dels dos trams destaca la connexió de la línia amb el ramal Castellbisbal-Mollet en una longitud de 718 metres, i l'enllaç amb la terminal de mercaderies de Girona mitjançant l'adequació de la via a l'ample internacional. El pressupost de les obres i el subministrament de materials en els dos trams puja a 29,1 milions d'euros. Quant al tram Girona-Figueres, té una longitud total de via doble de 30,7 quilòmetres i discorre pels termes municipals de Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Cornellà del Terri, Vilademuls, Bàscara, Pontós, Garrigàs, Borrassà, Santa Llogaia d'Àlguema, Vilafant i Figueres. Els treballs comprendran el muntatge de via sobre balast en tot el traçat, en què destaquen, com a elements singulars, un punt de banalització al subtram Cornellà del Terri-Vilademuls i un punt d'avançament i estacionament de trens situat al subtram Borrassà-Figueres.
Vies a Sant Andreu
Adif ha començat els treballs per al trasllat de les vies dels trens de rodalies i regionals de Sant Andreu que ha de permetre alliberar l'espai actual per construir-hi el túnel del TAV, soterrar les vies convencionals i construir la nova estació de Sant Andreu Comtal. La via d'entrada a Barcelona es traslladarà abans d'acabar el mes i la via de sortida, al novembre.
No al traspàs pactat
CiU fa una altra crida al govern català perquè no accepti el traspàs de rodalies que s'ha pactat per a l'1 de gener del 2010 i li proposa trencar el preacord signat amb el govern espanyol i forçar una nova negociació perquè s'inclogui la transferència dels trens regionals. El diputat de CiU al Parlament, Josep Rull, demana al govern «un acte de dignitat i ambició col·lectiva» per plantar-se i renunciar al preacord. L'1 de gener la Generalitat assumirà la gestió de rodalies per supervisar-la durant un any en què encara serà vigent el contracte de l'Estat amb Renfe. L'1 de gener del 2011 el govern català optarà per continuar amb Renfe o canviar.