Pas per ampliar la carretera entre Fornells i Campllong
Els dos consistoris han signat un conveni amb la Diputació, que redactarà el projecte i executarà l'obra de millora del vial
A part d'ampliar-la caldrà elevar algun tram que s'inunda quan plou molt
Els ajuntaments de Campllong i Fornells de la Selva han signat un conveni amb la Diputació de Girona per a la cessió a l'ens provincial de la carretera que uneix els dos municipis. La cessió és un pas previ a la reforma del vial, que registra una alta densitat de vehicles diaris –actualment entre 1.000 i 1.200 vehicles, però amb puntes sostingudes de fins a 2.000 vehicles quan s'han fet obres en altres eixos viaris, com l'N-II.
Després de la signatura del conveni i la ratificació per part dels respectius plens, la Diputació ja pot començar l'estudi i redacció del projecte. Els treballs consistiran sobretot en l'ampliació del vial a llarg dels seus 2.740 metres de llargària –des del pont sobre l'Onyar, a la zona esportiva de Fornells de la Selva fins al polígon industrial de Campllong–. L'amplada mitjana actual és de 5,2 metres. La dimensió que tindrà la futura carretera serà de sis metres de calçada més dos metres, un a cada banda, de voral. Es farà, a més, la reposició o reconstrucció de tots els elements funcionals. Caldrà una intervenció extraordinària a la sortida del pont de l'Onyar en direcció a Campllong. L'actual configuració d'aquest tram provoca la seva inundació cada cop que hi ha pluges d'alta intensitat, fet que obliga a tallar la circulació. El motiu és que els camps a banda i banda estan més alts que la calçada i, per tant, l'aigua vessa des dels camps cap a la carretera. Hi ha també un canal de desguàs cap a l'Onyar. quan el riu s'omple, però, fa efecte barrera, i fa que l'aigua s'acumuli a la carretera.
Una obra “necessària”
Els dos alcaldes, Mateu Parera-Nieto (CiU) per part de Fornells de la Selva i Lluís Freixas (CiU) per part de Campllong, destaquen la necessitat de procedir als treballs d'arranjament de la carretera. Freixas diu que es tracta d'un antic camí veïnal que s'ha convertit en un eix molt transitat: “Hi passa gent dels dos pobles, però també d'altres llocs. És el principal camí per a la gent de Sant Andreu Salou, hi passen veïns de Cassà que es volen estalviar el semàfor de Llambilles, i també d'alguns sectors de Caldes de Malavella passen per aquesta carretera per anar a Girona”, explica. Per la seva banda, Parera-Nieto diu que molts veïns hi passen a peu o en bicicleta: “La inexistència de vorals i el fet que la carretera és estreta i amb prou feines hi passin dos cotxes de costat, fa que sigui un autèntic perill. Hi ha hagut diversos accidents, i algun amb víctimes mortals i tot.”
També fa que augmentin els riscos la velocitat, sovint excessiva, amb la qual passen molts cotxes, si es té en compte que l'asfalt està degradat i apedaçat, i gairebé no hi ha marge accessible per als cotxes més enllà de l'espai destinat a la calçada. El conveni signat és de tres anys ampliable a dos més. Dins d'aquest període s'haurien d'haver executat les obres.