Vila desvincula la millora de la C-32 de la concessió
Pel conseller, Abertis no té garantit que després del 2021 gestionarà l'autopista
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha desvinculat la represa de les obres a la C-32 de la concessió que té l'empresa Abertis fins al 2021. “El govern decidirà el 2021 el futur de la C-32 sense cap condicionant”, va explicar Vila dissabte en l'anunci de millores d'accessibilitat a l'estació de Premià de Mar (Maresme).
L'exalcalde de Figueres va comprovar sobre el terreny que el perllongament de la C-32, que té el suport dels alcaldes dels municipis afectats, no genera entusiasme popular. En un acte amb el candidat de CiU de Blanes a les municipals, Quim Torrecillas, el diumenge 22, Vila va ser escridassat. Membres de SOS Lloret van contradir algunes de les declaracions del conseller, que havia assegurat que les obres d'allargament de la C-32, valorades en 58,6 milions d'euros, seran “gratuïtes” perquè les assumirà la concessionària (Abertis). Les obres a la C-32 entre Lloret de Mar, Blanes i Tordera haurien de reprendre's al mes de setembre.
Neix la PAC-32
D'altra banda, veïns de Lloret de Mar, Blanes i municipis del Maresme han constituït la Plataforma d'Alternatives a la C-32 per combatre la voluntat del govern i dels ajuntaments de perllongar la infraestructura viària. La PAC-32 aplega, de moment, SOS Lloret, Pinya de Rosa i la plataforma Preservem el Maresme. Després d'una primera reunió, dijous a la biblioteca de Lloret, la PAC-32 prepara actes informatius i accions de protesta.