Reus, Cambrils i Riudoms volen que s'aturi el projecte de millora de la TV-3141
Insisteixen que caldria habilitar una autovia que absorbís els 17.000 vehicles que hi circulen al dia
El govern no preveu desdoblar la carretera que enllaça Reus amb Cambrils, i ara els alcaldes d'aquestes dues ciutats, Lluís Miquel Pérez i Robert Benaiges, juntament amb Josep Maria Cruset, màxim responsable del consistori de Riudoms –un nucli que també queda afectat per aquesta decisió–, s'han plantat, i ho han fet amb el suport de la Cambra de Comerç de Reus, mostrant «un criteri unànime del territori», com subratllava Benaiges. No volen una solució que consideren que té mancances; primer, perquè per aquesta carretera hi passen més de 17.000 vehicles al dia, i segon, pel perill que implica circular-hi: hi ha revolts molt accentuats i els accessos cap a o des d'altres vies és «complex». Tot i que amb el projecte que preveu el Departament de Política Territorial i Obres Públiques es vol resoldre aquests problemes, la via continuaria tenint un carril per cada sentit de la circulació, poc per a l'elevat nombre d'usuaris que utilitzen la TV-3141. Per això creuen fermament que la via «ha de tenir les dimensions adequades» per facilitar el pas a les urbanitzacions, polígons i equipaments esportius que hi ha en aquest àmbit perquè «cal pensar en el futur», segons va dir Benaiges, i més si es pensa que ha de ser «la segona àrea metropolitana de Catalunya». En aquest sentit, Benaiges va dir: «Estem convençuts que el que reclamem és una qüestió de coherència econòmica», perquè considera que d'aquí uns anys el projecte s'hauria de tornar a replantejar i que és millor que es reestudiï ara.
El que demanen els tres alcaldes i la Cambra de Comerç de Reus és que aquesta via es converteixi en l'autovia de connexió àgil del sector sud del Baix Camp, un fet que permetria tancar l'anella del Camp de Tarragona en quatre vies. De fet, la queixa principal és que Tarragona, Salou, Vila-seca, i Reus ja estan connectats mitjançant una via ràpida, com també ho estaran Reus i Tarragona amb Valls, però que no es concreta un projecte sòlid per a Reus i Cambrils, que a més tenen un «vincle natural» per proximitat i activitat.
La conversió de la carretera TV-3141 en una autovia de dos carrils per cada sentit és una reivindicació històrica que reconeixia Isaac Sanromà, president de la Cambra de Comerç de Reus. Primer, la via era propietat de la Diputació fins que va passar a mans de la Generalitat. Tot i que ja fa anys que es parla de reconvertir aquesta carretera, el projecte havia quedat «congelat» quan es va fer el canvi de titularitat. Ara, un cop el projecte s'ha reprès i s'ha constatat que les al·legacions al pla territorial del Camp de Tarragona no han fet efecte, els alcaldes i la Cambra de Comerç de Reus sol·liciten una reunió amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, amb la confiança que atendrà la demanda, ja que la proposta de l'administració catalana no s'adiu amb la realitat del territori.
Segons els alcaldes, la circulació per la TV-3141 es duplicaria si es convertís en una via ràpida, perquè ara, a més, els usuaris busquen «una alternativa» per no haver-hi de passar atesa la perillositat de la carretera, que està en unes condicions pèssimes. Amb tot, els responsables dels consistoris afectats no desmereixen el projecte perquè «suposa una millora notable», però també creuen que «en termes de futur és insuficient». Els alcaldes asseguren que aquest traçat –el que connecta Reus i Cambrils per la carretera TV-3141 o de Misericòrdia– «és el més curt i el més utilitzat», però diuen que cal que estigui «en condicions». Benaiges va deixar al marge un possible projecte d'ampliació del traçat de la carretera fins al Calvet perquè «és un vial urbà». Mentrestant, el projecte que preveu la Generalitat afectaria vuit quilòmetres de longitud –la majoria discorren per Riudoms– i es milloraria el ferm i la seguretat del trànsit amb la supressió o alleugeriment d'alguns revolts.