L'operativa de vols del Prat es mantindrà amb la privatització d'Aena
Foment es compromet a no modificar la forma en què aterren i s'enlairen els avions
Els alcaldes pròxims a l'aeroport temen que tornin els sorolls
La privatització parcial d'Aena, que el mes de març passat va col·locar a Borsa el 49% del capital, no comportarà cap canvi en la forma en què operen els vols. És el compromís al qual ha arribat la secretària general de Transport, Carmen Librero, amb l'alcaldessa de Gavà, en el transcurs d'una reunió dimecres passat al Ministeri de Foment. Quan es va fer públic l'interès en què entrés capital privat a Aena, es van disparar les alarmes als municipis més propers a l'aeroport, que recorden com un malson l'impacte que va tenir l'obertura de la tercera pista, el 2004, sobretot a Gavà i a Castelldefels. Librero va tractar d'esvair la preocupació que li va manifestar l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ja que va assegurar que la privatització no comportarà cap canvi d'operativa perquè l'aeroport té prou capacitat per absorbir el creixement esperat amb el funcionament actual.
La preocupació dels alcaldes de Gavà, Begues, el Prat, Sant Boi, Sitges i Viladecans els va dur a signar un manifest, el mes de març passat, en què demanaven que no es modifiqui la manera en què els avions s'enlairen i aterren. Una preocupació que té l'arrel en l'ampliació de l'aeroport, ara fa 11 anys, i en uns avions que sobrevolaven els pisos a poca alçada quan aterraven. L'operativa es va canviar arran de la pressió de veïns i ajuntaments, de manera que, en el 85% dels casos, els avions s'enlairen per la tercera pista fent un gir al mar i aterren per la principal sobrevolant la Zona Franca. Però la por ara és que el capital privat vulgui treure un rendiment màxim fent que els avions s'enlairin i aterrin per ambdues pistes, la qual cosa tornaria els sorolls a les ciutats i que, segons Librero, no passarà.