Serveis

Calella i Pineda, connectades per bus també els diumenges

La línia que uneix els dos municipis també doblarà l'oferta d'aquest transport públic urbà els dissabtes i mantindrà el servei els festius

El nombre de viatgers va arribar als 241.000 el 2014, i el creixement continua

Notables millores en el bus urbà que uneix els municipis de Calella i Pineda de Mar. El Departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar ahir per boca del secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font que s'amplia el servei als diumenges i festius i que es dobla el nombre d'expedicions dels dissabtes. Així, de les 16 actuals es passa a 34 i els diumenges i festius es posen en marxa 16 expedicions noves –8 d'anada i 8 de tornada– per la demanda dels usuaris. Les novetats es posen en marxa a partir del dilluns dia 14, segons va matisar Font, que va dir també que, a més, s'afegeix al recorregut una nova parada al barri de Can Cornet de Pineda de Mar per donar servei a l'escola Mediterrània. El servei de transport, que actualment duu a terme l'empresa Sagalés Autobusos, no representarà cap cost addicional ni pels ajuntaments ni per la Generalitat, que són els que assumeixen la major part del pressupost de la línia. De fet, els responsables de l'empresa consideren que la inversió necessària per afrontar les millores es compensarà amb l'increment del nombre de passatgers previst. En aquest sentit, el representant de la concessionària del servei, Ramon Sagalés, va explicar que l'ús del transport ha anat en augment des de la seva posada en marxa l'any 2002 i que el 2014 el nombre d'usuaris va superar les expectatives, passant dels 219.000 previstos a un total de 241.000. Unes xifres que l'empresa confia mantenir aquest 2015. “Els beneficis obtinguts, en comptes de destinar-los a reduir el cost que representa per a les administracions, s'han destinat a millorar el servei i a donar resposta a les demandes dels usuaris”, va precisar Sagalés, que va recordar que el bus urbà entre Calella i Pineda té un cost anual de 365.000 euros. D'aquesta quantitat, la Generalitat assumeix 189.000 euros, Pineda de Mar, 98.000, i Calella, els 78.000 restants.

Major ús

El secretari de Territori i Mobilitat va afegir que a nivell català el sistema tarifari integral que aplica l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) busca fomentar l'ús del transport públic, en el qual l'usuari paga al voltant del 43% del cost total. “L'altre 57% l'assumeixen les administracions conscientment, perquè creiem en la xarxa de transport públic i perquè reduir l'aportació significaria apujar el bitllet de forma significativa”, va exposar Ricard Font. El representant del departament va assegurar que, a més, el percentatge d'usuaris que són beneficiaris de bonificacions en el títol de transport públic ja arriba al 22%. “Fins i tot en moments difícils, des de la Generalitat s'ha invertit en el transport públic, passant dels 24 milions el 2011 als 34 milions aquest any”, va dir.

Per la seva banda, l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini (CiU), va aprofitar l'anunci de les millores de la línia de bus urbà per retreure en veu alta al govern estatal la mala distribució de les inversions en mobilitat que ha fet arreu del territori, desatenent les zones on hi ha molta més demanda, com és el cas de Rodalies de Barcelona. “S'ha fet una inversió de 14.000 milions d'euros per línies d'alta velocitat a territoris de l'Estat que utilitzen només 6 milions d'usuaris, mentre que Rodalies, amb els seus dèficits encara no resolts, la fan servir 105 milions d'usuaris”, va precisar.

Coordinar esforços

L'alcaldessa va destacar també els bons resultats obtinguts amb el servei compartit, que, al seu entendre, demostra que “el territori no té fronteres” i que “s'han de superar els límits a l'hora de donar respostes a les necessitats reals de la ciutadania”. Per aquest motiu, Candini va posar com a exemple la necessitat de coordinar esforços per facilitar l'accés dels ciutadans a l'hospital Sant Jaume de Calella, que continua sent la principal parada dels usuaris del bus i que, tot i estar ubicat a la ciutat, dóna un servei comarcal. “La realitat és dinàmica, no existeixen marcs rígids que no es puguin adaptar”, va dir l'alcaldessa, i el secretari de Territori i Mobilitat va afegir-hi que “l'únic criteri que ens val és el de la demanda, perquè ens ajuda a millorar la mobilitat al territori”.

Des de l'Ajuntament de Pineda, la tercera tinent d'alcalde, Sílvia Biosca (PSC), va celebrar l'ampliació del servei “que dóna resposta a una demanda creixent” i es va felicitar que el recorregut del bus inclogui una parada més i atengui les necessitats de transport de l'escola Mediterrània. “La coordinació amb els horaris de Renfe també ajuden a valorar el bus urbà”, va precisar la regidora.

LA FRASE

L'únic criteri que ens val és el de la demanda, perquè ens ajuda a millorar la mobilitat al territori
Ricard Font
Secretari de Territori i Mobilitat

LA XIFRA LA FRASE

365.000
euros
costa cada any el servei de transport públic urbà que uneix els municipis de Calella i Pineda.
S'han de superar les fronteres a l'hora de donar respostes a les necessitats reals de la ciutadania
Montserrat Candini (CiU)
Alcaldessa de Calella


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia