Urbanisme

Torrent de l'Horta obre sis quilòmetres de ciclocarrers

L'oposició qualifica de insuficient la mesura per a aconseguir una ciutat sostenible i amb mobilitat suficient

En un període curt de temps, la ciutat de Torrent de l'Horta ha ampliat de manera considerable l'oferta de ciclocarrers, vies urbanes compartides on coexisteix el trànsit rodat i el no motoritzat, però amb preferència per a les bicicletes.

L'habilitació de ciclocarrers ha suposat limitar la velocitat a 20 quilòmetres per hora i implantar senyalització vertical i horitzontal que recorde la qualificació de cada via.

El Col·lectiu Soterranya ha vist de bon grat la creació d'aquesta mesura, ja que “és així com es comença a fer visible l'existència de ciclistes pels carrers de la vila”. A més, considera que amb això es contribueix a pacificar el trànsit i a avançar en favor d ela consecució d'una ciutat més amable.

Actualment, el servei de TorrentBici disposa de 1.800 usuaris de mitjana mensual i compta amb 19 bancades per a bicicletes escampades per altres tants punts de la localitat.

Tot i això, Compromís per Torrent i Guanyant Torrent respectivament, consideren aquestes mesures insuficients perquè estan per estudiar els fluxos de trànsit per tal de millorar i augmentar els desplaçaments no motoritzats i implementar mesures imaginatives que contribuïsquen a aquesta pacificació del trànsit sense per això interferir negativament amb el que siga necessari per a les persones i el comerç.

D'aquesta manera, Guanyant Torrent proposa l'augment d'aparcaments a les afores i punts estratègics on siga possible, la disminució d'espais per als cotxes en benefici del vianant i la bicicleta, augmentar significativament la zona 30, millorar la xarxa de carril bici i una tirallonga de noves maneres perquè la ciutadania es trobe a gust dins l'espai urbà.

D'igual manera s'expressa Compromís per Torent, que considera que s'han de tenir en compte propostes de millora del transport públic, la millora del funcionament del sistema de lloguer de bicicletes i la reubicació de les bancades d'oferiment i la supressió de semàfors innecessaris, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.