Urbanisme

Faran 900 places gratuïtes al sud i oest de Girona

Dos aparcaments a l'accés a la ciutat amb busos llançadora per arribar al centre de la capital

En quatre anys ha crescut un 42% la xarxa pedalable i en breu es faran cinc quilòmetres més

Sortir de l'autopista, aparcar el turisme lluny del centre i arribar amb bus fins a la destinació desitjada. Aquesta és la fórmula que l'equip de govern vol completar en aquest mandat per garantir una millor mobilitat a la ciutat, mentre que en paral·lel es potencia l'ús de la bicicleta i la combinació de modes de desplaçament com són caminar, la bici i el bus.

El pla de mobilitat ja preveu fer un gran aparcament per a 500 vehicles a l'oest de la ciutat, just a tocar de la sortida de l'AP-7 al sector de Domeny, on un bus llançadora permetria connectar aquest punt llunyà amb la zona de Fontajau i la Copa i arribar fins a la zona de Correus. Per altra entrada, la planificació del govern dissenya un pàrquing per a 400 vehicles a la zona entre Mas Gri i Mas Xirgu. Des d'aquest punt diverses línies de bus ja permeten actualment accedir al centre de la ciutat de Girona.

Aquesta és una de les polítiques de mobilitat que han de permetre treure trànsit del centre de la capital gironina. El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, explica: “No volem prohibir l'accés al centre, però sí facilitar l'arribada sense el vehicle per treure trànsit.” Els dos aparcaments que ja preveu el pla de mobilitat se sumaran als que s'han anat creant en els últims anys a la zona de Can Gibert, al Güell, a Fontajau o a Sant Narcís. També es completarà amb la previsió que el gran aparcament de la Copa es pugui reconvertir en aparcament de “pagament tou” per dos euros tot el dia i mesures similars que s'estudiaran per a l'aparcament de Can Sarasa i la prolongació d'Emili Grahit.

Més carrils per a bicis

En l'inici de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura, Alcalà va explicar la voluntat que els ciutadans “reforcin la combinació de tres modes de transport com són anar a peu, amb bici o amb bus públic”. El responsable municipal ha recordat l'aposta clara del govern per la bici recordant que “en els últims quatre anys s'ha augmentat un 42% la xarxa pedalable”, fent que en l'actualitat es comptabilitzin 26,9 quilòmetres. Una xifra que es preveu que creixi amb gairebé cinc quilòmetres més quan s'implantin els nous projectes de carril bici a sota del viaducte del tren entre la Copa i Santa Eugènia, així com l'enllaç des de la travessia del Carril fins al carrer Nou. El consistori defensa: “Volem que les activitats d'aquesta setmana s'estenguin cada dia de l'any i enguany ho centrem en els beneficis que a més comporten per a la salut caminar, anar en bici o agafar el bus.”

Mou-te en Bici també ha dissenyat diverses accions aquesta setmana, com ara la inspecció tècnica de bicis a Bescanó i Sant Gregori. Dijous a la plaça del Vi i divendres al carrer Emili Grahit es farà la campanya Il·lumina't, en què l'entitat regalarà llums a tots els que es comprometin a utilitzar-los i a respectar els vianants quan vagin amb bici. Dissabte faran la ja tradicional cursa entre vehicles i en aquest cas es farà des de Fornells de la Selva per arribar fins al centre de Girona.

LA XIFRA

26,9
quilòmetres
té actualment Girona de xarxa pedalable i els projectes pendents poden incrementar-la fins als 31,6.

La licitació del carril bici del viaducte, a punt

L'Ajuntament de Girona està a punt de licitar les obres del nou carril bici de sota el viaducte. Un quilòmetre que unirà la Copa amb l'avinguda Santa Eugènia. En tres mesos estaria en obres.

Més de cent quaranta alumnes, a les classes d'educació vial amb bicicleta

Una de les activitats previstes en la setmana de la mobilitat va ser la classe d'educació vial que van rebre ahir a la plaça Salvador Espriu de Girona més de cent quaranta alumnes. Alcalà va explicar que la voluntat “és que des de petits aprenguin a guanyar confiança amb la bici i ho facin amb totes les mesures de seguretat”. El regidor va defensar els avantatges de l'orografia eminentment plana que té la ciutat de Girona per utilitzar la bici.

La CUP reclama mesures més ambicioses i pedagògiques

El grup municipal de la CUP-Crida per Girona considera “poc agosarades” les activitats que s'han programat per a aquesta setmana de la mobilitat sostenible. La formació considera que caldria fer actes conjunts amb municipis de l'àrea metropolitana, que es tallessin carrers com es fa en moltes ciutats europees i que s'oferissin viatges gratuïts en bus per captar nous usuaris per al transport públic. Demanen debat per fer de pagament el pàrquing de la Copa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.