El Masnou canvia la gestió del servei d'autobús urbà
L'Ajuntament signa un conveni amb la Generalitat perquè se n'encarregui l'empresa Casas en substitució d'Aragó, que ha estat la concessionària durant 50 anys
Part de l'oposició es mostra disconforme amb la mesura
L'Ajuntament del Masnou ha aprovat un canvi en la gestió del servei d'autobús urbà. Concretament, s'ha signat un conveni amb la Generalitat, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i l'empresa Casas, que va ser la guanyadora del concurs de licitació que va fer la Generalitat. Per tant, l'empresa que ha estat la concessionària durant cinquanta anys, Aragó, deixaria d'oferir el servei a partir d'ara, si bé l'Ajuntament ha sol·licitat que se subroguin els contractes de part del personal que hi ha estat treballant. Segons la proposta, el cost de la prestació del servei serà d'uns 240.000 euros l'any, un import al qual cal descomptar amb posterioritat els ingressos provinents dels bitllets venuts i de les cancel·lacions per calcular la suma que caldria pagar a l'empresa Casas perquè gestioni el transport públic urbà. Segons l'equip de govern (ERC i CiU), aquest canvi en la gestió aportarà millores com ara la integració al servei urbà de la línia C-10 (que uneix Mataró i Barcelona per l'N- II) al seu pas pel terme municipal, amb la qual cosa s'incrementarà la freqüència de pas en el tram de l'N-II, s'augmentarà el nombre de parades a l'N-II i s'ampliaran els horaris.
Altres millores anunciades pel govern són que el bitllet social que ja expedeix l'Ajuntament serà acceptat al servei regular de la Generalitat, a les línies C-10 i C-15 (Teià), i que s'incorporarà un servei de geolocalització que permetrà saber en tot moment on es troben els vehicles, amb la qual cosa es podrà notificar a través d'una aplicació per a dispositius mòbils informació com ara els temps d'espera. Així mateix, s'instal·laran pantalles informatives a les parades del servei de transport urbà de les estacions de tren del Masnou i d'Ocata.
A més, l'empresa adjudicatària es compromet a efectuar estudis per millorar el servei, com ara mantenir-lo operatiu tots els diumenges i festius de l'any, posar en funcionament una llançadora en determinades hores del dia per comunicar el Masnou Alt amb l'estació del Masnou i doblar la freqüència de pas en determinades hores del dia.
“Crec que en un principi serà una millora petita, però de mica en mica s'anirà notant”, va manifestar el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament del Masnou, Joaquim Fàbregas (ERC).
Part de l'oposició diu no
Aquesta mesura va ser aprovada amb els vots a favor de l'equip de govern municipal (ERC i CiU, 11 vots), de Ciutadans (3 vots), del PSC (2 vots) i del PP (1 vot), mentre que la CUP (2 vots) i ICV-EUiA-E (1 vot per l'absència d'una regidora) hi van votar en contra.
La portaveu de la CUP, Sandra Miras, va justificar la seva posició contrària afirmant, entre altres arguments, que “cal un estudi de municipalització del servei abans de concedir-lo a Casas, ja que en cas contrari no s'estaria complint la legalitat”. Miras, a més, va fer notar que “la majoria d'usuaris són gent gran, i una aplicació per a mòbils no els serveix de res, només cal que a les parades hi hagi informació amb lletra gran i clara”. Per la seva banda, el portaveu ecosocialista, Màxim Fàbregas, va coincidir a afirmar que “s'hauria de municipalitzar el servei”, i va subratllar que, “si es fes això, suposaria un estalvi anual d'uns 40.000 euros que es podrien destinar a altres partides”.