Més de dos anys per redactar projectes
Els trams del nord estan en fase de redacció des del 2013
Hi ha quatre obres en marxa amb terminis molt llargs
El PP es vanta d'haver desencallat les obres de l'N-II i haver engegat els tràmits en tots els trams, després del fre de l'era socialista. És cert, però també ho és que tot està anant molt lent. I no només per qüestions pressupostàries. En els quatre trams del nord des de la Jonquera fins a Orriols –excepte les variants de Pont de Molins i Bàscara–, la redacció de projectes s'està allargant ja més de dos anys. Són els que es faran en duplicació de calçada i no com a autovia nova. El tram al qual es va adjudicar més tard la redacció va ser la Jonquera-Pont de Molins, l'octubre del 2013, i la previsió era que estigués enllestit en deu mesos. També s'estava redactant des del setembre del 2013 la millora de Maçanet a Tordera, que tot just aquesta setmana ha sortit a exposició pública. Més endarrerides van les dues variants, que seran els únics trams del nord que seran autovia. Fa més de dos anys que tot just se n'estan redactant els estudis informatius.
Trams en obres
Finalment, aquesta tardor s'han iniciat les obres dels nous enllaços de Pontós i Garrigàs, i també del primer tram al nord de Girona, el que va des del nou enllaç de Vilademuls de l'AP-7 fins a Orriols. Són unes obres que la ministra havia promès primer que s'iniciarien el 2014 i després el gener del 2015. Finalment ho van fer al setembre. Les noves rotondes tenen un termini d'execució de 22 mesos i l'Orriols-Vilademuls, de 32 mesos. Al juliol van començar també les obres de dos nous enllaços a Tordera, amb un termini de 22 mesos. L'obra de més envergadura, però, és el Sils-Maçanet, on la gironina Rubau treballa des del gener i té 40 mesos per desdoblar 2,7 quilòmetres.