La millora de l'N-II de Maçanet a Tordera no convenç
L'Ajuntament rep a última hora el projecte, que preveu vials de servei que afecten greument alguns propietaris
L'Ajuntament de Maçanet de la Selva no està satisfet amb el projecte de millora de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera, que té un tram d'uns vuit quilòmetres. El projecte va sortir a informació pública el 26 d'octubre, i hi havia vint dies per fer-hi al·legacions. Passat aquest temps s'han recollit al·legacions de veïns, a les quals en alguns casos l'Ajuntament dóna suport i en què, a més, farà suggeriments. Segons va explicar ahir l'alcalde, Antoni Guinó, el projecte no va arribar a l'Ajuntament fins fa una setmana, i s'han trobat sorpreses i algun “nyap”. Una de les principals preocupacions de l'Ajuntament és que, segons el projecte, hi ha previst un vial de servei a cada costat de carretera i no s'especifica quin material s'usarà per al vial ni qui s'encarregarà del manteniment, que l'Ajuntament entén que ha de ser a càrrec del Ministeri de Foment.
Les principals queixes que s'han presentat són de dos particulars que tenen negoci prop de la carretera. Una d'elles és la del restaurant Cal Coix, situat ben bé al costat de l'N-II. El vial de servei obliga qualsevol client que vagi al restaurant a entrar al vial ja al nus que es preveu fer a Cartellà, i circular quatre quilòmetres en paral·lel a l'N-II. A més, aquest vial s'acaba al restaurant, de manera que per marxar-ne s'ha de tornar a fer el mateix recorregut a la inversa. El suggeriment que hi afegirà l'Ajuntament és que el vial continuï com a mínim fins a Tordera. Un altre dels propietaris més afectats és el de l'explotació agrícola Vall de Maria, que ara té accés directe a la carretera. Segons el nou traçat, en sortir de l'explotació no es podrà anar fins a Maçanet de la Selva directament, sinó que s'haurà d'anar a voltar per Tordera per canviar de sentit.
LA FRASE
Seguretat d'accés a Montbarbat
La millora sí que resol la seguretat en molts trams d'entrada a urbanitzacions, com és el cas de Montbarbat, on hi ha un miler de parcel·les. En aquest sentit, l'alcalde considera que sí que serà un pas endavant la millora de la carretera, però, malgrat tot, considera que, davant el projecte presentat, hauria estat molt millor fer el desdoblament fins a Tordera, cosa que Foment va acabar descartant per l'elevat cost, tot i que ja estava aprovat. El desdoblament de l'N-II acaba a Maçanet, en comptes d'arribar fins a Tordera, i ara s'està fent el tram Sils-Maçanet.