Urbanisme

A concurs el carril bici de sota el viaducte, a Girona

Anirà de la plaça Poeta Marquina al pont de Pedret

Amb tres metres d'amplada, caldrà eliminar pàrquings

La posada a licitació del futur carril bici per sota del viaducte, des de la plaça Poeta Marquina fins al pont de Pedret, ja ha començat. El Butlletí Oficial de la Província de Girona (BOP) va publicar dilluns l'anunci de licitació de l'obra, que tindrà un termini d'execució de sis mesos. Surt per un preu de 393.734,32 euros, amb l'IVA inclòs, i el termini de presentació d'ofertes serà fins a l'11 de gener. Dues setmanes més tard, el 25 de gener, es farà l'obertura de pliques. És un contracte en què l'adjudicació està vinculada exclusivament al preu de l'oferta i no s'hi preveuen punts addicionals per incloure variants ni millores al projecte. En aquest sentit, tal com ha explicat el govern als veïns del sector on es construirà la nova infraestructura, el carril bici farà uns tres metre d'amplada. Aquest fet obligarà a enretirar part dels aparcaments que hi ha a sota del viaducte. Això afectarà sobretot els cotxes aparcats al tram del carrer de Bonastruc de Porta, on està previst que es perdin unes quaranta places d'aparcament. Part dels aparcaments –al tram que va des del carrer Figuerola fins a la ronda de Ferran Puig– passaran a ser en línia, i no en bateria com són en l'actualitat. Els encreuaments amb carrers com ara la ronda de Ferran Puig o el carrer de Santa Eugènia es regularan amb semàfors. El projecte preveu l'execució de l'obra per fases i el nou tram de carril bici serà d'uns 1.200 metres.

El nou carril bici ha de servir per dibuixar un eix transversal en la xarxa de carrils bicis en aquest sector de la ciutat aprofitant l'existència del viaducte. Forma part d'un pla per millorar la connectivitat de tota la xarxa. Aquest pla tindrà diverses etapes, però l'Ajuntament ja l'ha quantificat en uns 964.000 euros. La de sota del viaducte serà una de les dues inversions més importants. L'altra és la connexió entre aquest nou tram i un tram que anirà fins al carrer Nou. Serà un tram curt, però que ha de resoldre l'encreuament amb vies d'alta densitat de trànsit, com són el sector de la plaça Marquès de Camps i l'avinguda de Jaume I. Aquest fet encarirà el cost del projecte i implicarà una reforma de la configuració de la plaça Marquès de Camps.

LES XIFRES

393.734
euros
és el preu de sortida (IVA inclòs) de la licitació de les obres de construcció del nou tram de carril bici.
1,2
quilòmetres
és la distància que tindrà el nou carril bici, que connectarà la plaça Poeta Marquina i el pont de Pedret.

Dues noves estacions de Girocleta

La ciutat de Girona disposarà a partir d'avui de dues noves estacions de Girocleta, situades totes dues a Sant Narcís. Una és a la confluència del passeig d'Olot amb el carrer de Josep M. Gironella. Disposarà de vint-i-sis ancoratges per a les bicicletes. L'altra estació és a la rambla de Ramon Berenguer. Amb aquestes dues noves estacions ja són setze les existents a la ciutat. La de Ramon Berenguer és la situada més al sud, quasi a la mateixa altura que la de la biblioteca d'Ernest Lluch, al pla de Palau. Pel nord, marquen els límits la parada de la biblioteca Antònia Adroher, a Germans Sàbat, i de la rambla de Xavier Cugat, a Fontajau. La voluntat del govern, expressada reiteradament a través del regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, és anar ampliant progressivament la xarxa per altres sectors, com ara el Pont Major i Sant Ponç, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia