Uns 240.000 passatgers viatgen amb TAV a l'Estat francès els primers 2 anys
Els trajectes més habituals són a París (el 46% dels usuaris) i Perpinyà (22%)
Hi ha un 47% més de passatgers internacionals a Figueres que a Girona
L'alta velocitat ferroviària amb l'Estat francès acaba de complir dos anys de funcionament –es va posar en marxa el 15 de desembre del 2013– i Renfe ha fet públiques per primer cop dades de viatgers: les dues estacions gironines han sumat aquests dos anys un total de 239.572 passatgers amb l'altra banda dels Pirineus. Concretament, 142.704 a Figueres i 96.868 a Girona. El fet que hi hagi un 47% més de viatgers internacionals a la capital de l'Alt Empordà que a la capital de la demarcació es deu en part a l'herència del canvi de tren que s'hi havia de fer abans, cosa que també explica que el 2015 hagi tingut un descens del 7,5% respecte al 2014 quan a Girona han crescut els usuaris més del 10%.
Els trajectes més habituals amb l'Estat francès des de les estacions gironines del TAV són París i Perpinyà. Entre les dues acaparen gairebé el 70% dels passatgers. Amb la capital francesa hi ha hagut 110.487 viatgers (el 46% del total), repartits en uns 70.000 des de Figueres i uns 40.000 des de Girona. Pel que fa a la capital del Rosselló, hi ha hagut més de 30.000 viatgers des de o fins a Figueres i gairebé 21.500 amb Girona. En total, Perpinyà ha sumat 52.328 viatgers (el 22% del total). A molta distància de París i Perpinyà hi ha la resta de trajectes: Montpeller és tercer amb un total de 19.719; Narbona, quart amb 19.139, i Lió, cinquè amb 11.604. Després se situen Tolosa (9.364), Nimes (9.361) i Valença (7.570).
Cal dir que en les dades facilitades per Renfe no s'hi inclouen els viatgers dels trajectes amb menys usuaris, els de Marsella, Carcassona, Avinyó, Besiers, Ais de Provença, Agde i Seta.