La ruta Palamós-Sant Feliu, a punt
El Consorci de les Vies Verdes de Girona projecta doblar el nombre de quilòmetres de les vies verdes de les comarques gironines, amb la creació d'una ruta en forma de vuit que tindria Girona com a centre de les dues anelles. Als actuals 125,5 km de vies verdes que van de Sant Feliu de Guíxols a Olot per Girona, i de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses, se n'afegirien 142 més que tancarien l'anella de les Gavarres i crearien una altra anella que passaria per Banyoles –aprofitant l'antic traçat del tren Pinxo–, i uniria Olot amb Sant Joan de les Abadesses i es prolongaria des d'aquest darrer punt fins a Setcases. Aquest any s'han d'enllestir els trams Girona-Banyoles-Fluvià, Olot-Sant Pere Despuig (la Vall de Bianya) i Ripoll-Campdevànol, amb una inversió de 3,6 milions d'euros.
D'aquest macroprojecte també cal destacar el fet que es vol enllestir la via verda de l'anella de les Gavarres, amb la unió del tram existent entre Palafrugell i Palamós amb Castell d'Aro, per on passa la ruta de Sant Feliu de Guíxols a Girona, i continuar de Palafrugell en direcció a la Bisbal per arribar a Girona.
En aquest sentit, la Generalitat ja està redactant el projecte de via entre Palamós i Castell d'Aro, per Calonge, després de l'acord dels ajuntaments per cedir els terrenys. Segons el gerent del Consorci de les Vies Verdes, Emili Mató, el projecte està dibuixat, però no aprovat. Les previsions amb què està treballant la Generalitat, però, indiquen que cap el 2011 el projecte estarà en marxa o, fins i tot, que ja s'hi podrà circular.