Ja reserven 164 milions per al TAV fins a Castelló
El pacte recull totes les grans obres previstes per ampliar o millorar la xarxa ferroviària que estan en execució o bé en plena fase d'estudi. Destaca, entre aquestes obres, que per primer cop inclou una estimació de la despesa que podria comportar, en una primera fase, la construcció d'una nova línia d'alta velocitat entre Tarragona i Castelló, per a la qual, en el marc de la disposició addicional tercera de l'Estatut, l'Estat consignaria 82 milions d'euros el 2012 i 82 més el 2013. L'obra, justament, començaria el mateix any que s'acabarà el corredor mediterrani, el traçat paral·lel que s'està fent entre Vandellòs i la connexió a Perafort amb l'actual línia del TAV Madrid-Barcelona, per al qual es preveuen 167 milions més. Un traçat, per cert, que, quan estigui en marxa el TAV mediterrani, el pacte preveu que passi a ser per a mercaderies i empalmi amb el futur corredor Tarragona-Castellbisbal per l'antiga línia Reus-Roda, projecte per al qual es reserven 205 milions. Tot i que fins al 2011 no es presentarà l'estudi en marxa –i per tant, no es podrà fer res abans–, per al desviament de la façana marítima de Tarragona hi ha reservats 174 milions des d'ara fins al 2012. Les grans obres ferroviàries a la regió es completen amb el Tramcamp, el tramvia que unirà Tarragona i Reus amb l'estació central del corredor mediterrani al sud de l'aeroport –obra que està a punt d'adjudicar-se–, Salou i Cambrils. El govern es proposa invertir-hi uns 200 milions perquè funcioni abans del 2015.