Infraestructures

Preparen talls simultanis a l'N-340 al Vendrell i al Perelló

Els alcaldes del Pacte de Berà, els de l'Ebre i la Federació de Transportistes convocaran una jornada reivindicativa pel 19 de març

Volen la gratuïtat de l'AP-7 mentre l'Estat no faci una autovia

L'immobilisme del Ministeri de Foment davant les demandes de les comarques de Tarragona per resoldre l'accidentalitat i el col·lapse de la carretera N-340 ha acabat la paciència d'alcaldes, veïns i conductors. Després de la multitudinària mobilització del mes de novembre passat a l'Arboç i dels talls que la van seguir a les Terres de l'Ebre, els alcaldes del Pacte de Berà i dels municipis de l'Ebre s'han posat d'acord amb la Federació de Transportistes de Tarragona per convocar dos talls simultanis en aquesta carretera pel dissabte 19 de març, a la rotonda del Vendrell a Coma-ruga, on enllaça també amb la C-32, i al Perelló, alhora que la Federació de Transportistes de Tarragona farà una marxa lenta simultània per l'N-340 i l'AP-7.

En aquesta ocasió, els alcaldes tornaran a demanar la gratuïtat de l'autopista AP-7 mentre l'Estat no respongui a la demanda d'una via de gran capacitat o una autovia per descongestionar la carretera, per on circulen més de 25.000 vehicles diàriament i que s'ha convertit en una de les vies més perilloses a causa de l'elevat índex d'accidentalitat.

L'N-340 és una carretera d'un sol carril en cada direcció que passa pel centre de moltes poblacions, fet que representa un perill per a vianants i un focus de contaminació que ciutadans i entitats han denunciat.

L'alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, creu que l'única manera d'aconseguir que els polígons industrials del Baix Penedès siguin competitius i que es formalitzin les inversions a la zona és garantir una millora de les infraestructures. Així ho va explicar aquesta setmana en la conferència pública que va fer sobre el futur de la ciutat. Per això, Carnicer reclama una solució immediata per a la situació de col·lapse que viu aquesta via. Segons l'alcalde del Vendrell, quan van triar la data per fer la protesta, confiaven que ja s'hauria definit el nou govern de l'Estat i que tindrien un interlocutor al qual dirigir-se. De moment, tot fa pensar que d'aquí al 19 de març aquesta incògnita no s'haurà resolt, però Carnicer diu que “les lligues es guanyen partit a partit”. Carnicer assegura que ni els alcaldes ni la societat civil no es cansaran de fer evidents les seves protestes fins que no es puguin asseure a negociar amb l'Estat.

El 29 de novembre passat mig miler de persones es van concentrar a l'Arboç per fer palesa la protesta i plantar cara a l'Estat. En aquella ocasió, els alcaldes ja van advertir que no pararien fins a aconseguir solucions pactades, i el temps, i la falta de resposta del ministeri, els obliga a invertir temps i esforços en noves protestes, confiant que tindran el mateix o més èxit que en aquella ocasió.

LA DATA

19.03.16
És el dia
que convocaran dos talls simultanis a l'N-340, al Vendrell i al Perelló, per demanar la gratuïtat de l'AP-7.

La gratuïtat de la C-32, també

Ajuntaments, institucions, empresaris i entitats del Baix Penedès i del Garraf també han decidit passar a l'acció per demanar la gratuïtat o una “revisió molt a la baixa” de l'autopista Pau Casals. En una reunió convocada per l'Associació d'Empresaris del Garraf i el Penedès (Adegp) aquesta setmana, els afectats han acordat iniciar un seguit de reunions per marcar objectius concrets i un calendari de futures mobilitzacions.

Amb aquestes reunions, que deriven de les reivindicacions de la Coordinadora Contra els Peatges, es pretén aglutinar el malestar de veïns i empresaris del Vendrell, Calafell, Cunit, Cubelles i Vilanova i la Geltrú a causa del greuge comparatiu que suposa per a ells l'elevat preu dels peatges d'aquesta via. Amb aquestes reunions l'Adegp vol promoure una plataforma publicoprivada amb una força clara reivindicativa a favor d'aquestes comarques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia