Manresa rep 750.000 euros per millorar el transport
Els ajuts que gestiona l'Associació de Municipis per la Mobilitat s'expandeixen per primer cop més enllà de l'àrea metropolitana
Vic no rebrà diners fins que no tingui el sistema tarifari integrat
Manresa rebrà els tres anys vinents 750.000 euros per millorar el transport urbà. És el primer cop que la capital del Bages es beneficia dels ajuts que gestiona l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), que fins ara només havia finançat l'àrea metropolitana. Vic, però, no podrà rebre diners fins que no doti el transport urbà d'un sistema tarifari integrat.
La inversió que rebrà Manresa s'emmarca en els acords del conveni signat per la Generalitat, l'AMTU i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que estableix una inversió de 17,25 milions d'euros, repartits en tres anualitats, per a la millora de les xarxes de transport públic de 77 municipis.
Ahir al matí, Jordi Xena i Joan Prat, president i director general de l'AMTU, van ser a Manresa per formalitzar la subvenció. Els va rebre l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, que va subratllar que el nou repartiment, que també inclou municipis de l'Anoia i Osona, “és important per a l'equilibri territorial”.
Joan Prat va detallar els imports més enllà de Manresa. Sumats els tres anys, Igualada rebrà 159.774 euros; Piera, 27.800, i Masquefa, 6.644. No rebrà cap cèntim Vic, perquè “no té el transport urbà integrat i aquí hi ha el problema”, va dir Prat, que va avançar que estan treballant amb la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Vic “per millorar la seva xarxa urbana i la seva possible entrada al sistema tarifari integrat”, condició “vital” per poder rebre els ajuts.
Sí que els rebran Calldetenes (1.707 euros), Tona (5.632) i Sant Pere de Torelló (1.712), perquè per primer cop les ajudes s'obren “als municipis que no tenen línies urbanes”, amb la idea que destinin els diners “a les millora de la xarxa interurbana”.
LA FRASE
La inversió, cap a les noves tecnologies
En la reunió també hi va ser la regidora de Mobilitat, Olga Sánchez, que va explicar que un dels àmbits que es vol explorar “és el de les noves tecnologies”. Tot i que no va voler confirmar cap projecte concret perquè tot just acaben de tenir la confirmació de la inversió, va avançar que les noves tecnologies podrien entrar dins el bus urbà mitjançant aplicacions per als usuaris o altres sistemes “que poden afectar els carrers de la ciutat”. “És un camp molt ampli i haurem de veure les millores que introduïm.”