política municipal
mobilitat
Girona vol estendre el carril bici als pobles del voltant
El govern de la capital manté converses amb Celrà, Salt, Vilablareix i Fornells per connectar-hi la xarxa pedalable
Dimarts van començar les obres d'un tram d'un quilòmetre per sota del viaducte
L'Ajuntament de Girona manté negociacions amb diversos municipis de l'àrea urbana per connectar la xarxa pedalable de la capital amb aquests pobles. El regidor de Mobilitat de Girona, Joan Alcalà, va confirmar ahir que hi ha negociacions amb Celrà, Salt, Vilablareix i que s'han iniciat els contactes amb Fornells de la Selva. La voluntat del consistori gironí és facilitar l'accés en bicicleta a Girona des de tots aquests pobles i, en col·laboració amb els diversos ajuntaments, millorar les polítiques de sostenibilitat i potenciar el lideratge de la capital dins l'àrea urbana, va assegurar l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.
Vuit trams a punt d'iniciar-se o en fase d'estudi
El govern té vuit projectes de carrils bici en ment. Està en execució el camí ral de Domeny a Sant Gregori. Al juny s'iniciarà el que unirà els carrers de Pedret i Sant Joan Bosco, de 2,3 quilòmetres i que costarà 63.162 euros. A la tardor, un tram de 227 metres al carrer de Santa Eugènia, des de la travessia del Carril al carrer Nou (299.837 euros). Al gener del 2017 s'iniciarà la connexió entre el Pont Major i Campdorà (en dues fases). Està en estudi el del carrer del Carme i de la rotonda de Salt, i pendent d'execució el de l'avinguda de França.