Urbanisme

Municipal

Premià desencalla la situació del giratori d'accés al port

S'aprova que es construeixi a la zona de Can Fitó, canviant així el planejament del 2010 i descartant fer-lo al Mercat de la Flor

La Generalitat haurà de validar el projecte i les obres podrien començar a principis del 2017

Premià de Mar ja ha decidit on es construirà el nou giratori d'accés al port. Després de mesos d'especulacions i d'incertesa, finalment el ple va aprovar que la rotonda es faci a la zona coneguda com a Can Fitó, a tocar de l'N-II i del mateix port. Aquesta decisió comporta canviar la ubicació inicial de la rotonda contemplada en el planejament urbanístic del 2010, que la situava a la zona de Can Pou. Aquesta opció, però, topava de manera frontal tant amb l'Ajuntament com amb la plataforma Premià Port i els veïns de l'entorn que, entre altres coses, alertaven que es tractava d'una zona inundable. La decisió de planejar fer la rotonda a Can Fitó també suposa descartar un altre dels emplaçaments que també es contemplaven: fer-la a la zona del Mercat de la Flor, a Vilassar de Mar.

“Aquest canvi d'ubicació del nou giratori representa una victòria de tots plegats”, va manifestar el regidor d'Urbanisme de Premià de Mar, Antoni Subirà (CiU). El responsable d'Urbanisme va comentar que ara el projecte l'haurà de validar la Generalitat, concretament haurà de passar per les àrees d'Urbanisme i Carreteres, i es va mostrar confiat que l'acceptin. En aquest sentit, si els terminis administratius es compleixen, Subirà va pronosticar que les obres de construcció del giratori podrien començar a principis de l'any que ve.

Aquests treballs aniran a càrrec de l'empresa concessionària, Marina Port Premià, que és la responsable de la resta d'obres de l'àmbit de terra del port, que ja han començat. Pel que fa a les dimensions de la rotonda, el regidor va apuntar que “podria assemblar-se a la que hi ha al torrent Malet”. La modificació del planejament urbanístic pel canvi d'emplaçament de la rotonda va tenir els vots a favor de l'equip de govern –CiU i PSC–, C's, ERC i el PP, mentre que ICV-EUiA i la Crida hi van votar en contra.

Des de les files ecosocialistes, Rafael Fernández va manifestar que “la proposta millora la del 2010, però és pitjor que la del 2003 i que la del Mercat de la Flor”. A més, Marina Altés (Crida) va defensar el vot en contra de la seva formació recordant la seva oposició “al giratori i al projecte del port a causa de l'impacte inacceptable que tindrà per la façana marítima, la mobilitat i el comerç”.

Per la seva banda, des de la plataforma Premià Port es va qualificar el canvi d'ubicació de “mal menor”. En aquest sentit, un dels seus membres, Raúl Barea, va explicar que “la solució ideal per la ubicació d'aquesta rotonda era posar-la al Mercat de la Flor de Vilassar de Mar”.

LA FRASE

Aquest canvi d'ubicació del nou giratori representa una victòria de tots plegats
Antoni Subirà
Regidor d'Urbanisme de Premià de Mar

LA FRASE

La solució ideal per la ubicació d'aquesta rotonda era posar-la al Mercat de la Flor de Vilassar de Mar
Raúl Barea
Membre de la plataforma Premià Port

El nou port de Premià de Mar

Les obres de l'àmbit de terra del port de Premià de Mar van començar el mes de març passat. A grans trets, el projecte de l'espai –amb una superfície total de 82.000 m²– preveu construir una àrea comercial de 18.000 m², la qual estarà integrada per nou edificacions que es vol que facilitin activitats relacionades amb l'esport, la cultura, la restauració, el lleure i els establiments dedicats al comerç. Pel que fa al passeig marítim, aquest esdevindrà un gran espai verd de 15.000 m² que servirà per relligar el port amb el municipi. A més, l'àmbit de terra també disposarà de quasi 1.000 places d'aparcament, algunes de les quals seran subterrànies. El dic de ponent serà un passeig que servirà per allotjar una benzinera i finalitzarà amb un mirador. Les obres també suposaran la construcció d'un nou pas subterrani per a vianants que unirà el passeig marítim i el carrer Santiago Rusiñol passant per sota l'N-II i la via del tren. Els treballs està previst que tinguin una durada de 18 mesos i que costin uns 20 milions d'euros, a càrrec de l'empresa concessionària Marina Port Premià.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.