Infraestructures i serveis

iNFRAESTRUCTURES I SERVEIS

El nou servei ferroviari de la Pobla de Segur, en marxa

A partir d'avui, els dos nous trens possibiliten triplicar les connexions amb Lleida, es reforcen les línies d'autobús i es reprèn la ruta del Tren dels Llacs

La Generalitat en responsabilitza de la “burocràcia absurda” de l'Estat

Dia històric per a la connectivitat dels Pallars. La línia ferroviària que uneix la Pobla de Segur i Lleida comença a funcionar avui amb dos nous trens que s'han fet esperar. El 2005, la línia, aleshores molt deficitària, va ser traspassada per l'Estat a la Generalitat. Abans i després, la societat civil i els ajuntaments del territori no han parat de reivindicar la millora d'aquesta eina estratègica per al manteniment i el creixement del territori.

El viatge inaugural es va fer ahir i no va ser aliè a la polèmica pel retard en la posada en marxa del corredor, compromès pel president Puigdemont per al 30 d'abril passat. Tot i que els dos nous trens van arribar a Catalunya al gener, les exigències “absurdes” de l'Advocacia de l'Estat just la setmana abans d'inaugurar-se són responsables del retard, segons va destacar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. L'Estat és titular, a través d'Adif, d'1,9 quilòmetres del tram d'accés a la ciutat de Lleida, i ha reclamat que els nous trens homologuessin des del to del xiulet fins al color de la senyalització dels lavabos. També la formació de conductors de Renfe perquè facin circular els trens en aquest tram, que la Generalitat ha portat a terme. Rull va agrair la “paciència” del territori i, alhora, va destacar: “Necessitem més autogovern perquè això no passi.” El conseller va destacar que “la línia és la història de la mobilització d'un territori que mai no s'ha rendit”.

Els dos trens de Ferrocarrils de la Generalitat
de Catalunya (FGC), amb una inversió de 9,5 milions, quadrupliquen l'oferta entre Lleida i la Pobla, amb quatre serveis diaris de dilluns a divendres, el doble els dissabtes i el triple els diumenges. A més, també es coordina l'oferta amb bus, ja que es reforcen les línies entre Balaguer i Lleida, que, sumant-hi el tren, estaran connectades per 52 expedicions diàries. El trajecte s'escurça en 15 minuts, i durarà una hora
i 35 minuts. Els horaris es coordinen amb els dels trens convencionals, AVE i Avant. També es facilita l'accés a altres municipis pallaresos, ja que es milloren les connexions amb bus des de Llavorsí, València d'Àneu, Rialp, Sort i Gerri de la Sal. Els bitllets es poden adquirir als ajuntaments, als consells comarcals i a les oficines d'ALSA, així com a través d'internet i en ruta. Amb vista a una “futura integració tarifària del corredor”, s'ha optat per unificar el preu del bitllet senzill tant per al tren com per a l'autobús, i es rebaixa el preu dels abonaments un 37%.

D'altra banda, el Tren dels Llacs reprèn el servei després de dues setmanes en què s'ha vist interromput per les altes temperatures. A partir del 30 de juliol i fins al 13 d'agost, tres dels viatges es faran amb les noves unitats, climatitzades, i 26 amb el tren històric. Aquest tren turístic té un 98% d'ocupació.

LA FRASE

Aquesta línia és la història de la mobilització d'un territori que mai no s'ha rendit
Josep Rull
CONSELLER DE TERRITORI

LA XIFRA

10
expedicions
diàries uneixen a partir d'avui Balaguer i Lleida. Els dies feiners, quatre serveis entre la Pobla i Lleida.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia