Els consells comarcals rebutgen els criteris urbanístics i reclamen més infraestructures a l'Ebre
Volen una estació al centre del Montsià i una altra de mercaderies a la Pobla
El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, va explicar que han recollit les al·legacions dels pobles que han decidit presentar-les conjuntament. Andreu va precisar que el Consell del Baix Ebre rebutja les noves figures urbanístiques excessivament proteccionistes, ja que suposen una vulneració de l'autonomia municipal. De fet, al Baix Ebre reclamen menys restriccions i la inclusió del pla director de construccions en sòl no urbanitzable, promès pel director general d'Urbanisme. A banda, els ajuntaments del Baix Ebre demanen plenes competències sobre la via verda i sobre les estacions de l'antiga línia fèrria de la vall de Safan.
Joan Castor Gonell va assenyalar que al Consell Comarcal del Montsià també han defugit presentar aquelles esmenes que podrien enfrontar dos municipis. Així, han reclamat que el nou pla territorial prevegi millores a l'estació d'Ulldecona i una altra estació al centre de la comarca, sense concretar-ne la seua ubicació. De la mateixa manera, també consideren que caldria fer algunes millores en l'actual N-340, per garantir una comunicació més fluïda a la zona costanera, i construir una altra carretera que comunique l'interior del Montsià amb el port i la zona industrial dels Alfacs. Finalment, també s'ha proposat a la Generalitat que es tinga en compte la demanda de sòl industrial de l'interior de la comarca, amb el viver d'empreses de la Galera. Per la seua banda, Àngel Ferràs va remarcar que el consell d'alcaldes de la Terra Alta vol menys zones de protecció, ja que el pla territorial té paràmetres urbanístics «ambigus i difícils de fer complir». A més, reclamen el desdoblament de l'N-420; la inclusió de la via verda: la millora de la carretera de Bot; una estació de mercaderies a la Pobla de Massaluca, i més transport públic, sobretot amb més connexions amb Tortosa i Móra d'Ebre.