Necrològiques

societat

Ha mort el conegut hoteler lloretenc Santiago Ontañón

Va ser regidor del PP al municipi durant vint anys (1981-2011)

El conegut hoteler i exregidor de Lloret de Mar Santiago Ontañón Castillo (Torrelavega) va morir diumenge als 93 anys, segons ha avançat Nova Ràdio Lloret. L’empresari va ser un dels impulsors del primer pla de qualitat hotelera de Catalunya i de l’escola de formació d’hostaleria del municipi. Va ser edil del PP durant una vintena d’anys (1981-2011) i va ser clau en la governabilitat de diferents governs de CiU. Del 2007 al 2011 va ser regidor de Platges.

Va arribar de ben jove des de Cantàbria per treballar al sector de l’hostaleria. El 1960 va obrir el primer establiment, l’Hostal del Mar (carrer Sant Pere, 25). Un any més tard va passar a gestionar l’Hotel Sanco, ubicat ben a prop de Can Lloranes, en el camí que porta a Sa Montgoda.

Com a empresari turístic va ser un referent dels hoteleres a la demarcació. De fet, va ser el president del gremi d’hostaleria de Lloret en uns anys en què va haver de combatre la idea del “turisme de borratxera” que s’associava al poble. El 1999 va ser guardonat amb la Medalla de Turisme de Catalunya i el 2023 va ser homenatjat a la Nit del Turisme amb un premi especial del jurat.

El 2011 es va donar de baixar del PP després de 28 anys de militància perquè es va sentir com “un moble”, segons les seves pròpies paraules, quan el partit va triar el candidat per a les següents eleccions municipals.

Una de les seves grans aficions era l’astronomia. Va impulsar i va ser president d’Astrum Lloret, dedicada a la seva divulgació. També era un amant de la lectura, els temes científics, la mar i en alguna ocasió havia reconegut que li hauria agradat “esborrar” els cotxes dels carrers de la vila.

Estava casat amb María Concepción Villar Carretero, natural del País Basc, i tenia dos fills. La cerimònia de comiat tindrà lloc aquest dimarts a la parròquia de Sant Romà a les 12 del migdia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia