cultura

Els petits grans actors de ‘Pa negre', a Girona

Pa negre no només s'ha convertit en una de les pel·lícules més aplaudides pel públic i la crítica sinó també en una de les més taquilleres. Mentre a Catalunya encapçala el rànquing de recaptació per número de còpia, a Madrid només la supera La red social i, fins i tot a la capital de l'Estat, la còpia subtitulada “funciona d'allò més bé”, tal com va declarar la productora de la cinta, Isona Passola, durant la presentació del film divendres al cinemes Albéniz Plaça de Girona.

A l'acte van assistir també els dos joves actors revelació, Francesc Colomer i Marina Comas. Entre altres anècdotes del rodatge, van estar molt contents de la sort que havien tingut de ser els escollits entre 150 candidats d'un llarg i laboriós càsting. I més tenint en compte que, anteriorment, només havien participat als Pastorets dels seus pobles respectius, Manlleu i Torelló.

Pa negre, que està basada en l'èxit literari d'Emili Teixidor, narra la difícil convivència rural durant els anys de la postguerra a Catalunya. Andreu, un nen que pertany al bàndol dels perdedors, troba al bosc els cadàvers d'un home i el seu fill, i decideix esbrinar qui són els autèntics responsables. El film ha estat dirigit per Agustí Villaronga i també està protagonitzat per Nora Navas i Sergi López.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.