tarragona
Wala, nova oferta en material i roba esportiva a Tarragona
L'arribada de l'empresa lleidatana ha suposat la creació de quaranta-vuit nous llocs de treball al territori
Exemplifica la potenciació del teixit comercial en polígons industrials, l'aposta de l'Ajuntament
Tarragona ampliarà l'oferta en roba i tota mena de productes per a la pràctica de l'esport amb l'obertura de la botiga Wala dijous vinent, 28 de juliol. El nou establiment, que pertany al grup Unipreus, està situat al costat de l'N-340, en direcció sud, entre els barris de Campclar i Bonavista i ocupa una superfície total de 2.500 metres quadrats, dels quals, 2.000 estan destinats a centre comercial. L'arribada de Wala a les comarques tarragonines s'emmarca en la política d'expansió del grup Unipreus, que ara fa dos anys va obrir una botiga a Barcelona i que a finals d'any té previst inaugurar un establiment a Girona.
La implantació de Wala a Tarragona ha suposat la creació d'una cinquantena de llocs de treball, amb una mitjana d'edat de 25 anys i amb una majoria de dones, que representen el 60% del total de la plantilla. Des de Wala es va agrair la col·laboració de l'Ajuntament de Tarragona, a través del Servei Municipal d'Ocupació, l'ens que ha vehiculat el procés de selecció del personal. Segons va explicar el director de màrqueting, Esteve Ravés, els van arribar més de 700 currículums de persones de Tarragona i de municipis del voltant.
El perquè de Tarragona
L'empresa lleidatana s'ha nodrit quasi al cent per cent de mà d'obra tarragonina, la qual ha seguit el procés de formació dins del mateix establiment les últimes tres setmanes. Els directius de Wala van justificar l'arribada de l'empresa al territori d'acord amb els prop de 10.000 clients del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre que tenen computats, fidels, principalment a la botiga de Lleida. “Estem segurs i convençuts que tindrem èxit”, va confessar Ravés. Segons l'estudi de mercat efectuat per l'empresa, es calcula que la xifra de visitants setmanals oscil·larà entre les 8.000 i les 9.000 persones. Sense amagar que el seu principal competidor serà Decathlon, instal·lat a les Gavarres, Reus i Vila-seca, l'aposta des de Wala és el producte de primera marca i, tal com va subratllar Ravés, “els preus competitius: és la nostra primera arma”.
Wala disposa d'un pàrquing amb capacitat per a 290 vehicles i, al marge de l'espai de botiga, també té restaurant i una zona per a infants. Per tal de promocionar-se, els propers dies hi haurà una bustiada a tota la ciutat i des del dia de l'obertura fins al 13 d'agost se sortejaran 300 xecs de compra de 50 euros cadascun.
Aposta pels polígons
La nova botiga de Wala està ubicada en un polígon del Pla Parcial 13; una operació aplaudida pel consistori tarragoní.
“Empreses com Wala potencien el teixit comercial i dinamitzen el polígon, que és una de les nostres prioritats amb vista al futur”, va explicar el regidor de Treball i Activació Econòmica, Javier Villamayor, conscient que l'aposta de futur de Tarragona passa per incloure el sòl industrial en el paquet d'atractius per generar ocupació i riquesa. “Es tracta de fer un bon city màrqueting i de facilitar la implantació de noves empreses” va assenyalar.
Una empresa cent per cent catalana
L'empresa lleidatana Unipreus té l'origen l'any 1940, quan Macià Querol Albalat va obrir una sabateria al carrer Cavallers de Lleida. L'any 1968 el negoci es va ampliar amb més botigues, fins que el 1982 es va implantar la companyia Unipreus SL, amb l'objectiu de vendre a l'engròs, i el 2002 es va crear la gran botiga Unipreus Esport. El capital en l'actualitat és cent per cent català, amb un gran arrelament en territori lleidatà, i és un referent per les seves botigues de roba esportiva. Des del juny del 2009, la popularitat de l'empresa va créixer amb la nova marca Wala i l'obertura d'una botiga de gairebé 5.000 metres quadrats a Barcelona. A Lleida té diverses botigues, una de les quals també és Wala, i fa que si se sumen tots els comerços de l'empresa, aquesta tingui, en l'actualitat, més de 14.000 metres quadrats de superfície comercial.