Art i velocitat

BMW torna aquest any a les 24 Hores de Le Mans i recupera la tradició de competir amb un automòbil decorat per un artista de renom, en aquest cas l'americà Jeff Koons

La idea de disputar la cursa de resistència més famosa del món al volant d'un cotxe que pogués ser considerat una obra d'art va ser del francès Hervé Poulain, que l'any 1975 va encomanar a Alex Calder la decoració d'un BMW 3.0 CLS. En aquell moment naixia el primer Art Car de la firma alemanya. L'any següent, Frank Stella es va inspirar en un full de paper mil·limetrat amb gràfics dibuixats per distingir un altre 3.0 CLS. En l'edició del 1977 de les 24 Hores de Le Mans, Roy Lichtenstein va sorprendre aplicant a un BMW 320i la seva interpretació d'una sortida del sol, i dos anys després era Andy Warhol qui s'expressava artísticament en un M1.

El disseny del 17è exemplar de la sèrie Art Car de BMW, un M3 GT2, va ser presentat el mes passat al Centre Pompidou de París. L'autor és Jeff Koons, que l'1 de juny, dotze dies abans de la cursa, signarà en el mateix lloc el cotxe ja acabat i amb el número 79 estampat a la seva carrosseria. Serà pilotat per Andy Priaulx, Dirk Müller i Dirck Werner, i a partir del setembre serà exposat al museu de BMW a Munic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.