La conversió del CAP en màster de secundària fa caure a més de la meitat el nombre d'interessats
145 persones s'han preinscrit a la URV, però més de 400 ho van voler fer en el CAP
Els dos últims cursos del certificat d'aptitud pedagògica van estar marcats pels rumors, primer, i per la certesa, després, que serien els últims anys que es podria cursar aquesta titulació per poder ser professor de secundària, ja que enguany havia d'entrar en vigor el nou màster de secundària. La diferència d'hores, de continguts i, segons va assegurar el mateix conseller d'Educació, de nivell, van fer que es registressin moltes més sol·licituds per fer el CAP del que era habitual. Així, l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la URV va rebre més de 400 peticions el primer dia de matrícula, però només van poder donar cabuda a 320 sol·licitants, tants com places disponibles hi havia a Tarragona. A Tortosa, on inicialment hi havia 55 places per fer el CAP, van haver d'ampliar-les a una vuitantena per respondre a la gran demanda.
Aquest any, s'ha fet la preinscripció en el màster de secundària de manera centralitzada a través de l'oficina d'orientació per a l'accés a la universitat, ja que es tracta d'un màster interuniversitari que s'imparteix en nou universitats. El procediment és similar al que han de seguir els alumnes de secundària per fer la preinscripció universitària, ja que els aspirants han de seleccionar les seves preferències, que s'assignen en funció de la nota de l'expedient acadèmic de la titulació de grau o de la llicenciatura. I precisament ara ha començat el procés d'assignació de places, mentre s'ha obert el període de matriculació a cada universitat.
Un total de 2.012 alumnes a Catalunya han fet la preinscripció, però només 1.531 complien tots els requisits establerts en la convocatòria. 145 persones han demanat cursar el nou màster a la URV en primera preferència i ja s'han assignat 159 places, segons va confirmar ahir el Comissionat d'Universitats.
Denegades dues especialitats.
Les diferències amb el CAP (certificat d'aptitud pedagògica).