Comunicació

Campanades històriques

Les de TV3 baten rècord, amb gairebé eldoble d'espectadors que l'any passat. La cadena lidera tota la nit de Cap d'Any

TV3 va viure una nit de Cap d'Any pletòrica, en termes d'audiència. Les campanades que Laia Ferrer i el Puyol crackovià (Jordi Ríos) van presentar des de la Pobla de Segur van ser les més vistes de la història de la cadena. Concretament, l'especial va tenir 1.111.000 espectadors de mitjana i un 40% de quota. Aquesta dada suposa gairebé el doble de seguidors que l'any passat (578.000) i torna el lideratge de les campanades a TV3, després de dos anys amb La 1 com a líder a l'hora del canvi d'any. En el moment exacte de mitjanit, 1.191.000 persones miraven TV3 (42,3%); 937.000, La 1 (33,3%); 336.000, Tele 5 (11,9%); 145.000, Antena3 (5,1%); 20.000, Cuatro (0,7%) i 13.000, La Sexta (0,5%).

El lideratge de TV3 no va ser només a les campanades, sinó al llarg de tota la nit, en què no va baixar del 25% de quota. Polònia: collita 2010 va tenir un 28,2% (675.000 espectadors); Crackòvia Cap d'Any, un espectacular 36,5% (932.000) i Cap d'Any x 10, un 25,2% (533.000). La segona opció també va ser La 1, amb 2011: ¡Estamos contentos? (24,9%) i 2011: parte de ti (27,2%, incloent-hi les campanades).

Campanades a l'Estat

La 1 va arrasar a l'Estat durant tota la nit. Al minut de mitjanit va tenir un estratosfèric 56,2% (8.645.000), gairebé quadruplicant Tele 5 (15,6%), que va baixar cinc punts respecte de fa un any. Com a Catalunya, les altres campanades van tenir registres menors: Antena 3, un 4,8%; Cuatro, un 1,9%, i La Sexta, un 1,3%.

Audiències del desembre i de l'any 2010

TV3 ha tancat el desembre com a líder destacada (15,4%), amb un avantatge de 3,7 punts sobre Tele 5, tot i perdre 1,7 punts respecte al novembre, quan va batre rècords. El registre del desembre és semblant al d'octubre (15,2%). La cadena catalana ha estat la més vista 25 dels 31 dies del mes. Una altra dada destacada del desembre és el rècord històric del canal informatiu 3/24 (1,3%).

Pel que fa a la mitjana anual, TV3 recupera el lideratge a Catalunya –el 2009 va guanyar Tele 5– amb un 14,8%, més de dos punts per sobre de Tele 5 (12,7%). És l'única cadena que puja –junt amb La Sexta– en un any de fragmentació d'audiències.

A tot l'Estat espanyol,
La 1 és líder per segon any consecutiu, amb un 16%, al davant de Tele 5 (14,6%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.