El zàping
Canviar per seguir igual
‘El hormiguero' continua com un pati d'escola fet televisió
Hi ha una sentència que en la tele es podria dir que és un manament: canviar per seguir igual. Continuar vol dir que la cosa va bé, però el canvi, ja sigui de decorat –més lleuger–, ja sigui de presentador o de cadena –més consistent–, dóna un nou aire, publicitat afegida a un programa de llarg recorregut. I El hormiguero segueix fil per randa aquesta directriu. Pablo Motos i companyia van fugir de l'Imperi del Mal –o sigui, de Mediaset i de Vasile– i se n'han anat a una galàxia més amiga, a Antena 3. I el dilluns en què tots els presentadors tornen al cole, Motos va debutar a Antena 3 fidel al concepte de xou infantil per a adults que el defineix.
L'estrena va tenir una presentació molt cinèfila, de l'estil de les que fa Buenafuente quan presenta els Goya; una pel·liculeta en què, és clar, Motos és l'heroi. I en la salutació inicial, referències inevitables al nou star system intern: Matías Prats, els Simpson, Mario Casas sense camiseta... També Trancas i Barrancas van fer acudits de la seva excessiva quota de pantalla aquest estiu; no només ocupant la pantalla, engrandint l'espai destinat al logo, sinó empipant com mosques bordes, en un moment de clímax. Antonio Banderas va ser un convidat professional, els anys a Hollywood l'han ensenyat a ser partícip del xou; es devia haver mirat el vídeo de Hugh Jackman. El més curiós és com Santiago Segura ha passat de ser el convidat paròdic obligat a col·laborador de luxe. El hormiguero ha canviat per seguir igual: un pati d'escola fet televisió.