Còmic

Un senyor amb un fulard dit Filstrup

Car­los Giménez va bate­jar Tou­tain com a Fils­trup, un dels pro­ta­go­nis­tes de Los pro­fe­si­o­na­les, una de les seves sèries, en què par­lava de l’època en què els dibui­xants de Tou­tain com­par­tien estudi i els grans aju­da­ven els joves en la seva for­mació. També els qui tenien més mà per a una cosa deter­mi­nada aju­da­ven els com­panys. Però en mig d’aquest ambi­ent de com­pa­nyo­nia es feien bro­mes de molt mal gust sota l’ombre allar­gada de l’edi­tor Fil­trump, l’alter ego de Josep Tou­tain, home ele­gant que solia por­tar un fulard. I que tenia fama de tenir la porta oberta del seu des­patx a tot­hom que tingués un pro­blema per­so­nal. Tou­tain va ser un visi­o­nari en un món gris. No només va obrir por­tes a Europa, sinó també als Estats Units, on va esta­blir acords amb la War­ren, l’edi­to­rial dels grans autors dels anys setanta, i també va fun­dar a Nova York Cata­lan Com­mu­ni­ca­ti­ons. Va ser un home que va acon­se­guir donar al còmic a Cata­lu­nya, i de retruc a tot l’Estat, una pro­fes­si­o­na­li­tat que no exis­tia en aquest sec­tor. I sobre­tot va fer aug­men­tar l’auto­es­tima dels autors pel seu ofici. Pocs eren els dibui­xants d’ales­ho­res que cre­ien en les seves pos­si­bi­li­tats i en les del seu mitjà. Va ser més que un nego­ci­ant un entu­si­asta del còmic i va engres­car diver­ses gene­ra­ci­ons a dedi­car-se a aquest ofici quan van sor­tir les seves revis­tes. També era un gran somi­a­dor, com es va mos­trar en la pro­funda cri­sis que va afron­tar el sec­tor a par­tir de finals dels vui­tanta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia