Cinema

Galtada per a l’eternitat

L’agressió de Will Smith a Chris Rock va deslluir una gala llarga i previsible, però animada, que tornava al Dolby Theatre i recuperava la figura del presentador

Tot va ser molt pre­vi­si­ble en els Oscar, excepte la gal­tada de Will Smith a Chris Rock, que res­so­narà fins a l’eter­ni­tat. La tea­tra­li­tat de l’escena, amb la cami­nada deci­dida de l’actor fins on era el pre­sen­ta­dor, la manera de dei­xar anar el braç, la tor­nada amb cara tensa i alhora orgu­llosa, el ros­tre d’incre­du­li­tat de Chris Rock, l’intent de la rea­lit­zació de dis­si­mu­lar l’escàndol apro­fi­tant el fals directe (amb uns segons de retard)... Tot ple­gat ens va fer creure a molts tele­es­pec­ta­dors que Will Smith aca­bava de fer la millor inter­pre­tació de la seva vida. Però no, anava de debò.

En la línia de Ricky Ger­vais en els Glo­bus d’Or, Chris Rock va fer un petit monòleg en què pro­vo­cava la gent abans de donar l’Oscar al millor docu­men­tal. Després de fer broma amb Javier Bar­dem i Penélope Cruz, es va girar cap a Will Smith i la seva pare­lla, Jada Pinkett Smith, i li va engal­tar una broma de mal gust: “Jada, t’estimo, estic desit­jant veure’t a La tinenta O’Neil 2.” Feia referència al cap rapat de l’actriu, a causa del pro­blema d’alopècia que té (la seva pròpia filla es va afai­tar el cap per soli­da­rit­zar-s’hi). Va ser lla­vors que Will Smith va pro­ta­go­nit­zar l’escena més vista de la seva car­rera.

Després es va mig dis­cul­par, entre llàgri­mes, però ja era tard. Com aque­lles nits en què juga­dors de fut­bol mítics (Jua­nito, Pepe, Goi­co­et­xea...) per­dien els papers en un moment de boge­ria des­con­tro­lada, el par­tit jugat al Dolby The­a­tre de Hollywood la mati­nada de diu­menge a dilluns serà recor­dat per la gal­tada de Will Smith. Igual que fa cinc anys es va par­lar sobre­tot del sobre equi­vo­cat: War­ren Beatty i Faye Dunaway van donar l’Oscar al millor film, per error, a La La Land. Un sofis­ti­cat pro­to­col garan­teix que això no es repe­teixi. Per evi­tar el que va pas­sar en la gala d’ahir a la mati­nada, pot­ser caldrà pro­te­gir rere una tanca els pre­sen­ta­dors amb ànims de pro­vo­car, o con­trac­tar guàrdies de segu­re­tat de dos metres d’alt per dos d’ample.

Pre­mis avançats

L’inci­dent, dèiem, va dei­xar en segon pla tot el que van anar pas­sant al llarg de la cerimònia. La polèmica decisió d’avançar el lliu­ra­ment de vuit pre­mis abans de la trans­missió tele­vi­siva va fun­ci­o­nar a mit­ges. Va ser igual­ment llarga (més de mitja hora més de les tres hores pre­vis­tes) i va pro­vo­car una certa sen­sació de desor­dre: hores després de saber que Hans Zim­mer havia gua­nyat l’Oscar a la banda sonora, per exem­ple, la trans­missió mos­trava el moment de la reco­llida, enmig del directe.

Recu­pe­rar la figura del pre­sen­ta­dor, en aquest cas amb el tri­ple fit­xatge de les actrius i còmiques Regina Hall, Wanda Sykes i Amy Schu­mer, va ser en canvi un encert. El guió hi va aju­dar. Schu­mer va fer el pri­mer gag rei­vin­di­ca­tiu de la nit: “Aquest any han con­trac­tat tres dones per pre­sen­tar els Oscar perquè surt més barat que con­trac­tar un home”, va dir. També van fer broma amb la crisi dels Glo­bus d’Or: “Apa­rei­xe­ran a l’in memo­riam.” Aquest moment de record per als que han mort durant el dar­rer any va ser espe­ci­al­ment sen­tit, pels noms i foto­gra­fies que ana­ven des­fi­lant: Sid­ney Poi­tier, William Hurt, Step­hen Sond­heim, Peter Bog­da­no­vich, Jean-Paul Bel­mondo...

Hi va haver altres moments emo­tius. Fran­cis Ford Cop­pola, Al Pacino i Robert De Niro van rebre una gran ovació en l’home­natge als 50 anys d’El padrí i van tenir un dels pocs records per a la guerra d’Ucraïna. Troy Kot­sur, actor sord pre­miat per CODA, va veure el seu nom anun­ciat en llen­guatge de sig­nes i la pla­tea el va aplau­dir agi­tant les mans enlaire.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia