Música

música

Crònica

Còctel rosella

En la seva enèsima aparició als estius de Peralada, els americans Pink Martini van triomfar amb l’inconfusible còctel d’easy listening, música lleugera internacional i èxits del cinema d’antany. Ambientats per potents llums a l’estil Broadway, dominava el color rosa (com el nom del grup) i el rosella, com el vestit de la cantant China Forbes, que va enlluernar des de bon principi amb les emblemàtiques Amado mio i Sympathique: un inici rotund, amb la diva incitant el públic a picar de mans i cantar les tonades.

Forbes havia de compartir l’estrellat amb l’altra vocalista de la banda, Storm Large, que va estar impossibilitada degut a la covid. Però no hi ha raó per a la queixa: a part de l’expressivitat i de l’eximi control vocal, China és capaç d’omplir l’espaitemps amb la seva presència glamurosa i clamorosa, compartint el rol d’amfitriona amb el pianista i director musical Thomas Lauderdale, que, esforçant-se per llegir en català algunes introduccions a les cançons, va provocar riallades còmplices de l’audiència. Thomas i China eren com dos peixos a l’aigua, fent tot tipus de bromes i felicitant el director del festival, Oriol Aguilà, pel seu aniversari. A vegades potser se sentien massa com a casa, equivocant-se amb l’alineació i oblidant fins i tot el moment del bis, que va resultar un pèl entrebancat.

En general, però, va ser un goig veure l’escenari ple amb una vintena d’excelsos músics, incloent una secció de cordes, diversos percussionistes, vents i dos coristes de luxe: el nord-americà Jimmie Herrod i la mexicana Edna Vázquez, que encara van poder protagonitzar alguns temes, com Exodus o Quizás, respectivament. I, és clar, la Big Band Martini també va lluir-se en l’interludi Flying Squirrel, una mena de jam session music-hall, amb solos impecables dels metalls, el contrabaix i les percussions. El públic gaudia, aixecant-se finalment per ballar la mítica Brazil, en vibrant ritme festiu. El magnètic hit d’Ary Barroso ja és octogenari i el combo de Portland porta 28 anys de carrera utilitzant-lo per tancar amb solvència el seu espectacle de varietats. I tot fa pensar que no serà l’última vegada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

El ‘retorn’ de Sean Scully a l’horitzó de la Pedrera

barcelona
Crítica

Victòria de l’art

música

Chanel, Vicco, The Tyets, Mushkaa, Guillem Gisbert i Julieta, a l’Acústica

figueres
cultura

Renovaran la museografia i l’edifici de l’antiga adoberia de Cal Granotes, a Igualada

Igualada
Música

Yung Rajola publica ‘Em tornes boig’, un tema inspirat en el pop electrònic dels anys 2010

Barcelona
MÚSICA

Gilberto Santa Rosa: la salsa autèntica

sant feliu de guíxols
Anna Rosa Cisquella, Joan Lluís Bozzo, Miquel Periel
el "triumvirat" històric de Dagoll Dagom

“No trobaràs cap Netflix que els interessi "La memòria dels Cargols”

Barcelona
Música

Els interludis florals d’Orella d’Ós

matadepera
música

El Cruïlla obre quatre dies de música i comèdia al Parc del Fòrum

barcelona