Cinema

cinema

La superació de les pors inspira la vuitena edició del Brain Film Fest

El festival, impulsat per la Fundació Pasqual Maragall, se celebrarà al CCCB del 12 al 16 de març

El documentalista Nicolas Philibert rebrà el Premi Especial del Brain Film Fest 2025 a la sessió inaugural

La vui­tena edició del Brain Film Fest tindrà lloc entre del 12 al 16 de març al Cen­tre de Cul­tura Con­tem­porània de Bar­ce­lona (CCCB). Amb la superació de les pors com a leit­mo­tiv, el pro­grama de més de qua­ranta pro­duc­ci­ons inclourà onze llarg­me­trat­ges i vint-i-un curt­me­trat­ges en les dues sec­ci­ons ofi­ci­als com­pe­ti­ti­ves. Les tau­les rodo­nes i tallers expan­di­ran l’experiència cine­ma­togràfica per explo­rar la por com a eina humana de superació i força motriu per al canvi.

El Brain Film Fest està impul­sat per la Fun­dació Pas­qual Mara­gall, i coor­ga­nit­zat amb Mini­mal Films, amb la col·labo­ració de la Fun­dación Española para la Cien­cia y la Tec­no­logía - Minis­te­rio de Cien­cia e Inno­vación.

El docu­men­ta­lista Nico­las Phi­li­bert, Premi Espe­cial del Brain Film Fest 2025 i autor d’una tri­lo­gia trans­for­ma­dora sobre la salut men­tal rodada en cen­tres psi­quiàtrics de París, reco­llirà el guardó el 12 de març, en la inau­gu­ració del fes­ti­val, on també es pro­jec­tarà la seva última pel·lícula, La màquina d’escriure i altres fonts de pro­ble­mes, punt final de la tri­lo­gia ini­ci­ada el 2023 amb A l’Ada­mant (Sur l’Ada­mant, 2023), gua­nya­dora de l’Ós d’Or a la Ber­li­nale, i con­ti­nu­ada el 2024 amb Averroès i Rosa Parks, totes dues també pre­sents a la pro­gra­mació.

L’acce­le­ració del món actual i les seves pro­fun­des desi­gual­tats ens gene­ren motius d’angoixa difícils de con­tro­lar. Enguany el Brain Film Fest vol apro­fun­dir en els seus efec­tes amb cinc títols i diver­ses xer­ra­des sobre els ris­cos de l’entorn digi­tal, el pati­ment dels sen­se­pa­pers, l’auge dels auto­ri­ta­ris­mes i l’impacte de l’ansi­e­tat en la vida pro­fes­si­o­nal. Thri­llers com Escape, de Rodrigo Cortés o el docu­men­tal danès Can’t Feel Not­hing; la mul­ti­pre­mi­ada Història de Sou­ley­mane, de Boris Lojkine són algu­nes de les pro­pos­tes que trac­ten aquesta temàtica.

Un dels plats forts serà la pro­jecció de la pro­ducció britànica 2073, d’Asif Kapa­dia, és un dels expe­ri­ments cine­ma­togràfics més esti­mu­lants de l’any. Amb imat­ges d’arxiu i de ficció, ens pre­senta una distòpia sobre ame­na­ces molt reals, com la recessió democràtica, l’auge del neo­fei­xisme, la catàstrofe climàtica o la intrusió de la tec­no­lo­gia de vigilància. La pro­jecció anirà acom­pa­nyada de la taula La psi­co­lo­gia del poder: atracció i mani­pu­lació en la política auto­ritària, amb el direc­tor de la pel·lícula i el peri­o­dista Manel Alias.

Així mateix, entre altres pro­pos­tes, es pro­jec­tarà Buca­rest, la memòria per­duda, amb motiu del 15è ani­ver­sari de la mort del polític Jordi Solé Tura. Un altre docu­men­tal, Javier Cer­cas i l’impos­tor, de Cat­he­rine Berns­tein, s’endinsa en la men­tida que durant un quart de segle Enric Marco, veu dels depor­tats espa­nyols, va fer viure en la nos­tra memòria ofi­cial, inven­tant-se un pas­sat en els camps de con­cen­tració nazis i un pedigrí com a anti­fran­quista. Serà pre­sen­tat per pri­mera vegada davant del públic, i comp­tarà amb la presència de la direc­tora i l’escrip­tor Javier Cer­cas en el col·loqui poste­rior.

Mor­laix, de Jaime Rosa­les; Salve Maria, de Mar Coll i Polvo serán, de Car­los Mar­ques-Mar­cet, que con­clourà el fes­ti­val, són altres pel·lícules pro­gra­ma­des en aquesta edició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia