cultura

Crònica

música

La nit de les veus negres

  • Gregory Porter, en el concert de dimarts a Peralada MIQUEL GONZÁLEZ / SHOOTING.
  • Video: Someday we'll be free

La grandesa es demostra de manera senzilla. Ja sigui dalt l'escenari, en la posició protagonista, o entre els comensals del restaurant, no els de dins del recinte del Castell de Peralada, sinó a l'exterior, entre les safates de pa amb tomata, amanides i copes de cava. Gregory Porter , considerat un dels grans vocalistes de jazz del moment i guanyador d'un Grammy el 2014 al millor àlbum de jazz vocal per Liquid spirit, es fotografiava amb qui li ho demanava a l'hora de sopar; no estava tancat en un camerino, amb la banda, servint-se del càtering. Porter, que l'estiu passat va ser cap de cartell al Mas Sorrer de Gualta (Baix Empordà) i al març al Liceu, va actuar dimarts a l'Auditori del festival de Peralada en una de les nits més vocals.

El soul enèrgic de Myles Sanko va encetar aquest doble concert de veus negres. Sanko , que havia estat una de les descobertes del festival Black Music Festival en una actuació memorable a La Mirona al febrer, va aconseguir la connexió amb el públic, tot i el repte que suposa sempre un auditori còmodament assegut a la fresca. I va buscar la complicitat amb els espectadors, convidant-los a fer de cors, en la tornada de Come on home. El soulman va demostrar per què és una de les veus emergents des de la primera peça, High on you, o Don't let me down i My inspiration. En el repertori, referència als mestres: va cantar un mix de dos clàssics de Marvin Gaye, amb qui “esmorza cada diumenge”, Mercy Me i Going on. En el moment del record als grans, va faltar-hi Have a lovely day, de Bill Withers, peça que va acabar d'enamorar el públic de la La Mirona. A Peralada, el concert va créixer cançó a cançó i amb el final, Forever dreaming, sense oblidar la menció a la gran veu de Gregory Porter.

El virtuosisme vocal de Porter es va fer explícit des de la primera nota de Someday we'll be free o amb Way to Harlem o Musical genocide i amb interpretacions a capella, que en algun moment semblaven gairebé un cant espiritual. Perquè la veu de Porter és d'aquelles que omplen, amb una capacitat que sembla facilíssima, i transporten. La banda també va exhibir qualitat, sobretot el contrabaix Jahmal Nichols a l'inici de la versió de Papa was a rolling stone de The Temptations, o el saxofonista Yohsuke Satoh, que es va emportar més d'una ovació. Una nit jazzística amb moments d'intensitat emocional com quan, sol, amb el piano de Chip Crawford, Porter va interpretar Water under bridges o una de les més conegudes, Hey Laura. Aclamat i amb el públic dret, havia de tornar-hi, per una propina que va semblar un tast: Quizás, de Nat King Cole.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Pearl Jam, a Barcelona després d’un mareig de preus dinàmics

BARCELONA

Liddell i Baró d’Evel sota el volcà francès a Avinyó

Avinyó
Xavier ‘Xevi’ Sala i Costa
Il·lusionista

“Un artista ha de seguir dalt de l’escenari mentre el cos aguanti”

Santa Cristina d’Aro
cultura

Mor l’artista d’avantguarda Gerard Sala als 82 anys a Sant Joan de les Abadesses

música

L’holandès Tom Kerstens obre el 21è Festival de Guitarra Girona Costa Brava

Girona
música

La 17a edició del Vijazz porta Hiromi, Cory Henry i Lizz Wright a Vilafranca

vilafranca del penedès
Crítica

Una gravetat aleatòria

ARTS EN VIU

L’espectacle més gran de Dagoll Dagom, com a inici del comiat

BARCELONA
música

Mishima, Magalí Datzira, Ernest Crusats i Magalí Sare actuaran al terrat de La Fàbrica de Celrà

celrà