Arquitectura

Una mostra amb material inèdit repassa la trajectòria dels arquitectes Correa & Milá

Es podrà visitar al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya fins al 4 de juny

Referents de la segona meitat del segle XX, són autors d’obres de l’Anella de Montjuïc o la seu de la Diputació de Barcelona

L’any 2024 se cele­bra el cen­te­nari del nai­xe­ment de Fede­rico Cor­rea (Bar­ce­lona, 1924 – 2020) i d’Alfonso Milá (Bar­ce­lona, 1924 – 2009), una de les pare­lles d’arqui­tec­tes bar­ce­lo­nins més influ­ents de la segona mei­tat del segle XX. De la seva car­rera ple­gats des­ta­quen pro­jec­tes bar­ce­lo­nins tant impor­tants com la reha­bi­li­tació de la Plaça Reial (1985), l’Ane­lla Olímpica de Montjuïc (1984) o la Casa Serra, seu de la Dipu­tació de Bar­ce­lona (1985-1987), així com la cons­trucció de diver­ses cases uni­fa­mi­li­ars a Cadaqués els anys 50 i 60.

Avançant-se a aquesta efemèride i comis­sa­ri­ada pels arqui­tec­tes de l’estudi AMOO, Aureli Mora i Omar Orna­que, El Cen­tre Obert d’Arqui­tec­tura del Col·legi d’Arqui­tec­tes de Cata­lu­nya (COAC) ha pre­sen­tat aquest dijous l’expo­sició Cor­rea & Milá, en pers­pec­tiva que es podrà visi­tar fins al 4 de juny i que, a banda de rei­vin­di­car l’impor­tant lle­gat, ofe­reix més de 400 docu­ments i objec­tes dels arqui­tec­tes, la majo­ria inèdits, pro­vi­nents prin­ci­pal­ment de l’Arxiu Històric del COAC però també d’altres ins­ti­tu­ci­ons i col·lec­ci­ons pri­va­des. Es tracta de la mos­tra “més ambi­ci­osa” feta mai sobre la pare­lla d’arqui­tec­tes bar­ce­lo­nins després de la seva mort. S’hi pot veure mobi­li­ari ori­gi­nal pro­ce­dent de col·lec­ci­ons pri­va­des, tot i que el gruix de l’expo­sició es basa en la mos­tra de dibui­xos en pers­pec­tiva, tècnica que empra­ven per pro­jec­tar, una de les sin­gu­la­ri­tats més des­ta­ca­bles de l’estudi. El recor­re­gut es com­pleta amb plànols i foto­gra­fies de Fran­cesc Català-Roca o Oriol Mas­pons, a més a més de mate­rial d’època com revis­tes i car­tes.

Part de la docu­men­tació que s’exposa prové d’ins­ti­tu­ci­ons com el Museu Reina Sofia, l’Escola d’Arqui­tec­tura de Bar­ce­lona, el Museu del Dis­seny, EINA o l’Arxiu Leo­poldo Pomés. Això sí, la majo­ria de dibui­xos, plànols i docu­ments for­men part dels 600 expe­di­ents del fons Cor­rea-Milá que des del 2006 es cus­to­dien a l’Arxiu Històric del COAC i que s’han inven­ta­riat, trac­tat i cata­lo­gat.

La tra­jectòria dels dos arqui­tec­tes va començar ja l’època d’estu­di­ants. Van tenir com a pro­fes­sors a l’Escola d’Arqui­tec­tura de Bar­ce­lona a arqui­tec­tes com Josep Maria Jujol o Josep Fran­cesc Ràfols. Van col·labo­rar durant molts anys a l’estudi de José Anto­nio Coderch, a qui con­si­de­ren una de les seves influències més impor­tants. Ell mateix els va reco­ma­nar a Josep Lluís Sert per for­mar part en el Congrés del CIAM a Venècia l’any 1952, on van tenir con­tacte amb tota l’arqui­tec­tura que s’estava fent a Europa en aquell moment. Un cop fina­lit­zat el congrés van mun­tar el des­patx d’arqui­tec­tura que fins avui tenen.

Van gua­nyar el Premi FAD en tres oca­si­ons: el 1959 per l’inte­ri­o­risme de la Caixa d’Estal­vis a Bar­ce­lona; el 1971 per l’edi­fici Ata­laya de Bar­ce­lona; i el 1974 per la reforma inte­rior per al res­tau­rant Il Giar­di­netto.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia