Llibres

Rosa Font i Eloi Creus guanyen els Cavall Verd

La poeta empordanesa ha rebut el Premi Josep M. Llompart per ‘Temps el·líptic’ i Creus, el Premi Rafel Jaumea la millor traducció poètica, per ‘I desitjo i cremo’, de Safo de Lesbos

La poeta empor­da­nesa Rosa Font Mas­sot (Sant Pere Pes­ca­dor, 1957) ha rebut aquest cap de set­mana el Premi Josep M. Llom­part a la millor obra poètica ori­gi­nal publi­cada durant l’últim any, en el marc dels 40ns Pre­mis Cavall Verd, pel poe­mari Temps el·líptic (Cafè Cen­tral-Eumo, 2022). També, dins d’aquests pre­mis orga­nit­zats per l’Asso­ci­ació d’Escrip­tors en Llen­gua Cata­lana (AELC) que han tin­gut lloc amb diver­ses acti­vi­tats com­ple­mentàries entre diven­dres i dis­sabte a Palma i Alcúdia, Eloi Creus i Saba­ter (Cas­te­llar del Vallès, 1992) ha estat guar­do­nat amb el Premi Rafel Jau­mea la millor tra­ducció poètica, per I desitjo i cremo (Proa, 2022) de Safo de Les­bos.

El jurat dels 40ns Pre­mis Cavall Verd ha estat for­mat per la poeta Maria Josep Escrivà, la poeta i tra­duc­tora Marta Pera Cucu­rell, el poeta i tra­duc­tor Ponç Pons, el poeta Sebastià Alza­mora i el també poeta Pere Gomila, vice­pre­si­dent de l’AELC a les Illes, que ha actuat com a pre­si­dent i secre­tari.

El jurat ha des­ta­cat de Temps el·líptic “la bellesa de l’expressió lírica, la fondària expres­siva a l’entorn d’una quo­ti­di­a­ni­tat en què es mes­clen el dolor i el goig, el batec de la vida en el pas del temps, la mirada com­pas­siva de la poeta cap a les per­so­nes vul­ne­ra­bles, l’alta càrrega emo­tiva de les seves imat­ges”. I de la tasca de Creus a I desitjo i cremo ha subrat­llat “l’excel·lència de la tra­ducció, amb el resul­tat d’un català de gran natu­ra­li­tat, el fet que Eloi Creus ha cer­cat i traduït frag­ments que no s’havien traduït mai en català i la difi­cul­tat de tra­duir una obra tan frag­mentària com la de Safo”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia