Economia

Societat

La Fira Centre Comercial supera els quatre milions de visitants en un any

El 57% dels usuaris d'aquestes instal·lacions són de Reus, segons una enquesta

Els francesos, principal col·lectiu estranger de l'espai comercial

Ara fa tot just un any s'inau­gu­rava a Reus el pri­mer gran cen­tre comer­cial, després d'anys d'expec­ta­ti­ves al vol­tant del pro­jecte. 365 dies després, la Fira Cen­tre Comer­cial fa un balanç posi­tiu de la seva acti­vi­tat. Segons dades faci­li­ta­des a Reus­di­gi­tal.cat, La Fira ha superat els qua­tre mili­ons de visi­tants i més de 400.000 vehi­cles han acce­dit a l'apar­ca­ment, de gestió muni­ci­pal, unes xifres “en con­cor­dança” amb les expec­ta­ti­ves de situar-se “com a pol d'atracció de les comar­ques de l'entorn”. De fet, el cen­tre comer­cial es con­si­dera ja un atrac­tiu per a com­pra­dors de fora de Reus, basant-se en les dades d'una enquesta duta a terme a 400 per­so­nes.

Aquesta indica que el 57% dels visi­tants de La Fira són de Reus, men­tre que el 43% són de pobla­ci­ons de l'àrea d'influència, bàsica­ment del vol­tant de Cam­brils, Salou, Tar­ra­gona, Tor­tosa, l'Espluga de Fran­colí, el Ven­drell i Valls. A la vegada, la mit­jana men­sual de visi­tes és de cinc al mes i la per­manència de cadas­cuna és de 102,54 minuts. L'enquesta també indica que el 68% dels visi­tants són dones i només el 32% són homes, i que els turis­tes van sig­ni­fi­car entre el 30 i el 35% de les ven­des de les prin­ci­pals mar­ques de moda al juliol i l'agost. Els estran­gers que més han anat a La Fira han estat fran­ce­sos, bel­gues, angle­sos i rus­sos, per aquest ordre.

Balanç boti­guer

Pel que fa a la valo­ració de l'impacte que el cen­tre comer­cial ha tin­gut sobre el comerç tra­di­ci­o­nal de Reus, el pre­si­dent d'Unió de Boti­guers de Reus, Àlfred Pitarch, ha comen­tat a Reus­di­gi­tal.cat que ara mateix tenen un excés d'oferta i que “aquest any ha estat en l'àmbit de con­vivència com­pli­cat per a tots, tant per als esta­bli­ments tra­di­ci­o­nals com per al nou cen­tre”.

No obs­tant això, Pitarch reco­neix que La Fira “és un com­pany de viatge” i que el sec­tor en gene­ral ha “d'inten­tar aju­dar-se” en el que es pugui.

Para­do­xal­ment, Gemma Mol­ner, pre­si­denta de Tomb de Reus, té una opinió bas­tant més opti­mista de la incidència del nou cen­tre comer­cial. “Hi ha una part posi­tiva que ens ha permès de con­que­rir cli­ents que apos­ten per con­su­mir als cen­tres comer­ci­als.” I explica que ara “han tor­nat a Reus”. Per Mol­ner, aquesta situ­ació no només ha bene­fi­ciat el comerç, sinó també sec­tors com l'oci i la res­tau­ració del cen­tre de la ciu­tat.

“Pen­sava que seria pit­jor”, afirma alleu­jada Montse Vicens, pro­pietària de la saba­te­ria Peua­des. “La veri­tat és que el mes de novem­bre pas­sat es va notar”, afirma, però a par­tir de la cam­pa­nya de Nadal va anar a millor.

En la mateixa línia, Josep Igle­sias, de la saba­te­ria del mateix nom del car­rer Gala­nes, afirma que pen­sava que “faria més mal del que ha fet”. "El cen­tre de la ciu­tat con­ti­nua atra­ient igual­ment gent pel seu encant”, con­firma també Ain­hoa Gómez, de Cata­ri­ne­tes.

Treballs per a la instal·lació de portes als accessos

Al llarg de la setmana actual s'espera que la Fira Centre Comercial acabi la instal·lació de portes als accessos per a vianants, per tal d'evitar que hi hagi massa corrent d'aire i amb la intenció que el centre continuï semiobert. Un element que ha estat demandat per part dels usuaris. “Comencem i aquest segon any d'activitat amb millores en l'equipament, que amb nous serveis, esdeveniments i promocions tindran com objectiu cobrir les necessitats del nostres visitants en un entorn còmode i singular, provocant experiències úniques entre els nostres visitants”, asseguren els responsables de la Fira Centre Comercial. Això sí, de dades de vendes, de moment, no se'n donen, una decisió que recau en les pròpies marques de moda, oci i restauració.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia