Economia

economia

Mercadona invertirà 180 milions d'euros en reformes per oferir 125 botigues eficients en tot l'Estat

El nou model de botiga , inaugurat hui al Port de Sagunt, millora l'experiència i optimitza el temps de compra dels clients

Permet reduir el consum d'energia un 40 per cent respecte als establiments actuals

L'empresa tancarà l'any amb 1.612 establiments, uns 50 d'ells són nous

La cadena de super­mer­cats Mer­ca­dona ha posat en marxa hui un nou model de botiga efi­ci­ent que millora i opti­mitza l'experiència de com­pra dels seus cli­ents. Per a això, té pre­vist inver­tir 180 mili­ons d'euros a refor­mar i reno­var, durant el 2017, 125 boti­gues repar­ti­des per tot l'Estat espa­nyol. Els dos pri­mers esta­bli­ments que ja dis­po­sen d'aquest nou model de botiga estan ubi­cats al Port de Sagunt (Camp de Mor­ve­dre) i a la loca­li­tat de Peli­gros (Gra­nada). L'objec­tiu, segons han expli­cat els res­pon­sa­bles de comu­ni­cació de la cadena de dis­tri­bució en roda de premsa, és que tots els esta­bli­ments –en té 1.612 als que s'afe­gi­ran dos més d'ací a finals d'any– s'adap­ten al nou model en els pròxims deu anys. El càlcul total de la inversió supera­ria els 1.800 mili­ons d'euros.

El nou model de botiga, més efi­ci­ent, renova el dis­seny de botiga per ambi­ents ini­ciat l'any 2000, al millo­rar la dis­tri­bució, la deco­ració i la dis­po­sició de les sec­ci­ons. La com­pa­nyia ha pre­sen­tat un dis­seny total­ment reno­vat amb nous colors i mate­ri­als, tant en la façana exte­rior d'accés al super­mer­cat –inclou unes noves línies ver­ti­cals en verd per a recor­dar que va ser la pri­mera en incor­po­rar el codi de bar­res– com en la dis­tri­bució de les dife­rents sec­ci­ons. Aposta per espais amplis i diàfans que faci­li­ten l'entrada de llum natu­ral i colors càlids en la deli­mi­tació de les dife­rents sec­ci­ons, alhora que dis­posa d'ins­tal·laci­ons més eco­e­fi­ci­ents.

Algu­nes de les nove­tats que han sorprès molt als cli­ents que s'han tro­bat al Port de Sagunt amb un super­mer­cat prou dife­rent als habi­tu­als, és l'entrada amb doble vidre, que evita els cor­rents, els line­als específics de llet fresca i sucs refri­ge­rats, la góndola cen­tral a la per­fu­me­ria per a la cosmètica espe­ci­a­lit­zada i la nova expo­sició de la pei­xa­te­ria per als pro­duc­tes de con­qui­lla, entre d'altres. És pre­ci­sa­ment en aquest espai on es pot obser­var un dels nous ele­ments deco­ra­tius que vol ser senya de la casa: el tren­cadís. Aquests murals de ceràmica són ela­bo­rats per unes 200 per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat i supo­sen una inversió d'1 milió d'euros

El nou dis­seny busca ofe­rir un millor ser­vei per faci­li­tar l'acte de com­pra dels cli­ents mit­jançant l'ampli­ació dels pas­sa­dis­sos de fruita i ver­dura, un nou model del cis­tell de la com­pra i dos models de car­retó, molt més ergonòmics i lleu­gers. Les boti­gues man­te­nen la mit­jana de metres qua­drats, uns 1.600, i l'espai per a millor l'accés i la cir­cu­lació es gua­nya amb line­als que gua­nyen en altura i un poc més estrets.

La ini­ci­a­tiva també té com a objec­tiu de faci­li­tar les tas­ques diàries dels tre­ba­lla­dors. Així el nou model inclou múlti­ples mesu­res per millo­rar l'ergo­no­mia i eli­mi­nar sobre­es­forços. Per al dis­seny del nou moble de caixa, Mer­ca­dona ha comp­tat amb la col·labo­ració de l'Ins­ti­tut de Bio­mecànica de València. Una nova caixa que col·loca el tre­ba­lla­dor enfront del cli­ent i, que a més inclou un pan­ta­lla, on aquest pot veure com es van fac­tu­rant els pro­duc­tes de la seua com­pra.

Eco­e­ficiència

Pel que fa a l'aspecte medi­am­bi­en­tal, s'han pres mesu­res que per­me­ten reduir fins un 40% el con­sum energètic, com ara la millora de l'aïlla­ment tèrmic i acústic amb l'opti­mit­zació dels mate­ri­als i el gruix de les parets i els sos­tres, i nous con­ge­la­dors horit­zon­tals més efi­ci­ents i res­pec­tu­o­sos amb el medi ambi­ent. A més, el nou model dis­posa d'un sis­tema d'il·lumi­nació LED auto­ma­tit­zat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més efi­ci­ent.

El nou model de botiga també inte­gra una sèrie de dis­po­si­tius electrònics i eines col·labo­ra­do­res amb què es pot com­par­tir infor­mació des de qual­se­vol secció de la botiga, de manera que es faci­lita l'auto­gestió de cada super­mer­cat i s'agi­lit­zen els pro­ces­sos de tota la cadena. Això ha supo­sat, durant el 2016, una inversió total de 10 mili­ons d'euros en R+D+i en millo­res informàtiques i es pre­ve­uen 5 mili­ons d'euros més en les refor­mes del 2017.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia