Economia

pagesia

Aitona impulsa una nova acció per dur turistes als fruiters

El projecte Fruiturisme es proposa divulgar els valors i la dedicació de la gent del camp entre els visitants

L’Ajuntament d’Aitona (Segrià) ha impulsat una nova campanya que, emmarcada en el projecte Fruiturisme, vol promocionar la fruita i afavorir la seva comercialització a través del turisme.

Mitjançant aquesta proposta, batejada com a Aitona en fruita, els turistes que visitin el Baix Segrià podran recórrer els camps de fruita acompanyats per un pagès local i un guia, que els explicaran i ensenyaran com es recol·lecten els préssecs, nectarines, paraguaians i nectarines planes.

L’objectiu d’aquesta campanya és donar a conèixer i difondre la qualitat i la varietat de la fruita d’Aitona i explicar el treball i la dedicació dels pagesos. D’aquesta manera, els turistes podran comprovar de primera mà com es recol·lecta la fruita i la podran degustar directament de l’arbre. A més, tindran l’oportunitat de visitar una cooperativa on els explicaran tots els passos del procés de tractament, des que el pagès porta la fruita fins que surt preparada per a la distribució.

Per ampliar les possibilitats de visites, Aitona en fruita oferirà també rutes alternatives per a aquelles persones que vulguin conèixer els camps pel seu compte i no a través de visites guiades.

La Diputació de Lleida avala la campanya i el vicepresident tercer, Gerard Sabarich, ha volgut agrair a l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, “el seu esforç donar valor a aquest producte de gran qualitat”.

LA FRASE

Ens permet ensenyar com es passa del rosa de l’arbre florit al vermell de la fruita
Rosa Pujol
alcaldessa d’aitona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.